6.–9. juulini toimub USA-s asuva Elektri- ja Elektroonikainseneride instituudi ja Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi korraldusel rahvusvaheline tehnoloogiapõhist õppimist käsitlev konverents ICALT 2020 (International Conference on Advanced Learning Technologies and Technology-enhanced Learning). Esialgu Tartu Ülikooli ruumides toimuma pidanud konverents viidi koroonaviiruse ohu tõttu üle veebikeskkonda.
Tartu ülikool korraldab koos USA instituudiga tipptasemel veebikonverentsi
Nelja konverentsipäeva täidab tihe ja mahukas programm. Ettekandeid ja arutelusid on üle 120 ning teemad ulatuvad hariduslikest suurandmetest, tehisintellektist ja õpianalüütikast liitreaalsuse ja digimängudeni. Käsitletakse ka tehnoloogiapõhise õppimise sotsiaalseid ja psühholoogilisi aspekte. Peaettekandjad kõnelevad õppijate uurimuslike ja arutlusoskuste toetamisest, senistest õpianalüütika rakendamise kogemustest ning kogukondade võimestamisest digiõppe vallas. Korraldajad pakuvad konverentsikülalistele Eestit ja Tartut tutvustavat meelelahutuskava ning võimalust suhelda omavahel virtuaalses vestlusruumis.
Konverentsi rahvusvahelise korralduskomitee Eesti esindaja on Tartu ülikooli haridusteaduste instituudi haridustehnoloogia professor Margus Pedaste. Tema sõnul on konverentsi jõudmine Tartusse suur tunnustus nii Eesti haridus- ja tehnoloogiavaldkonna saavutuste kui ka Tartu Ülikoolis jõudsalt areneva haridustehnoloogia töörühma kõrgetasemelise rahvusvahelise teadustöö eest. «Veebikonverentsi korraldamine on paras logistiline pähkel, sest meie kuulajaid ja ettekandjaid on paljudest ajavöönditest, aga usun, et oleme teinud head tööd ja tuleb sisukas üritus,» ütles Pedaste.
Uudsete tehnoloogiliste lahendustega õppimise toetamine ja tõhustamine ning vastavad teadusuuringud pälvivad kogu maailmas palju huvi. ICALT on iga-aastane konverents, mida IEEE arvutiasjanduse ja õpitehnoloogia allorganisatsioonid on korraldanud alates aastast 2000. Konverentsikavaga saab lähemalt tutvuda siin.