Skip to footer
Päevatoimetaja:
Jüri Saar
+372 739 0358
Saada vihje

Juhtkiri Jälle üks luhtunud katse (1)

31. märtsil alustas Finnair regulaarlendudega Tartu ja Helsingi vahel, aprilli lõpus lennud katkesid.

Tudengipäevad olid Tartus kui värske sõõm õhku, just selline, elav ja elurõõmus peaks üks kultuuripealinn olema aasta ringi. Aga tuleb tunnistada, et seni on headest kavatsustest hoolimata tulemused nadivõitu. Sinna nadivõitu tulemuste hulka läks ka suure käraga taasavatud lennuliin Tartu ja Helsingi vahel, mis aga GPSi häiringute tõttu sel nädalal pausile pandi, esialgu kuuks ajaks.

Tartu on kahtlemata tähtis, Eestis linn number kaks, aga on siiski ülepaisutamine arvata, et just nimelt Tartu lennujaam ja siit nädalas kaheteistkümne väljumisega lennuliin oli Venemaa hübriidrünnakute sihtmärk. Pigem on õigus siiski nendel, kes ütlevad, et GPSi häiringud on Ukrainas peetava sõjaga kaasnev nähtus, venelased üritavad signaali segamisega kaitsta ennast rünnakute eest. Sellele sõjale, jah, on raske leida õigustust.

Jääb siiski imestada, kuidas Tartust taas rahvusvahelise liinilennunduse taasalustamise ettevalmistuste käigus positsioneerimissignaali segamine ja selle mõju lennuohutusele piisava tähelepanuta jäi. Uudised on GPSi signaali segamist ja liinilendurite muresid kajastanud pikemat aega.

Pausile pandud lennuliin tuleb võimalikult ruttu uuesti ja usaldusväärselt tööle saada.


Jälle üks luhtunud katse, aga käega lüüa ei saa. Toimetuse seisukoht on, et Tartule kui ülikooli- ja meditsiinilinnale on tarvis kohalikku lennujaama ja siit kiireid ühendusi muudesse maadesse, olgu alustuseks Helsingi kaudu ja linna dotatsiooniga. Pausile pandud lennuliin tuleb võimalikult ruttu uuesti ja usaldusväärselt tööle saada. Aprillis lendas sellel liinil 3027 inimest, mis teeb täitumuseks 45 protsenti – hea tulemus esimese kuu kohta.

Ainult mõneti on õigus nendel, kelle meelest Tartu lennuväli asub Ülemistel või Riias, kus on rohkem ühendusvõimalusi. Mööngem, maismaatransport neisse ja lennueelsed toimingud neis on ajakulukamad võrreldes koduse Ülenurmega.

Tartust lendamine olevat kallis. Oma riigi pidamine eeldabki mõnes valdkonnas valmidust peale maksta, küsimus muidugi on, kui palju ja mille eest. Tartu põhihäda on pikalt olnud, et halvad ühendused kipuvad temast provintsi tegema. Olgem ausad, Helsingist on välismaiste lennuühenduste sihtkohana vähe. Normaalseks ei saa pidada ka ajakulu Tartust Saaremaale või Hiiumaale sõitmisel.

Tartu lennujaamal on mõte, kui siit saab lennata ja kui see suudab täita ka meditsiiniasutuste vajadusi.

Kommentaarid (1)
Tagasi üles