Teelappimine kestab mai lõpuni

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lemminkäineni mehed parandasid eile Roosi tänavat.
Lemminkäineni mehed parandasid eile Roosi tänavat. Foto: Margus Ansu

Tartu tänavate olukord peaks nüüd sammhaaval paranema, sest paikamine käib kuuma asfaldiga ja väljas on neli brigaadi. Esimese paikamisringiga läheb linnapea sõnul aega mai lõpuni.

Linnapea Urmas Kruuse ütles teisipäeval, et Tartu tänavate talvekahjustuste parandamine võtab aega veel umbes kuu, mai lõpuni. Rolli mängib see, et kuuma asfaldiga sai parandama hakata tavalisest hiljem. Kuuma asfalti on tehtud alates läinud nädalast.

Väga paljudel tänavatel on endiselt suuri ebatasasusi, silmanähtavalt lagunevaid kohti ja ka löökauke, mis tekitab küsimuse, miks parandamine käib nii aeglaselt ja näib aeglane.

Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et teema on tõsine ja ta usub, et ressursse on maksimaalselt rakendatud.

Linn tellib töö

Tartu tänavatel hädapärast remonti tegeva Lemminkäinen Eesti projektijuht Andi Eiser ütles eile, et väljas on kaks freesi ja kaks asfaltijate brigaadi ning nii on see neil päevil, kui ilm lubab. «Praegu rohkem ei ole, aga vajaduse korral toome juurde. Vajadus sõltub sellest, kui palju on linnal raha,» ütles Eiser.

Eile tehti tööd näiteks Raua tänaval, nädalavahetuse tööplaanis on Narva maantee ja Turu tänav.

Suure liiklusega Riia tänavasse, kus on mitmesuguseid probleeme, vajunud kaevukaasi ja kulunud asfalti, peaks remont jõudma tuleval nädalal.

Väite kohta, et autojuhile jääb mulje, nagu saaks linnas pea igal pool teekatet paremaks teha, vastas Andi Eiser: «Õige olekski igal pool ülekatted teha, aga see ei ole meie teema ja mina ei ole sellest rääkija. Siin ongi see rahateema. Me võiksime tuua palju tööjõudu, katted üles võtta ja uuesti panna, paraku linnast öeldakse, et siit võtame ja siit ei võta. Teeme kõige kriitilisemad kohad.»

Linnavalitsus on Eiseri sõnul ette andnud kondikava, millal ja mida teha. Selle järgi peaks probleemseimad kohad ja peatänavad olema üle käidud mai lõpuks.

Kindlasti ei saa siis aga öelda, et tänavad on laudsiledad, ei loksuta ega raputa. «Ärge nüüd mõelge, et teed auguparandusega laudsiledaks muutuvad,» ütles Eiser. «Seda kohe kindlasti mitte. Kujutage ise ette: lipp lipi peal, lapp lapi peal. Siledusest on asi kaugel.»

Remondifirma hoiab linnaametnikega pidevalt ühendust ja pidevalt tuleb teha kompromisse, millisest kohast kui palju parandada, sest raha on vähem, kui remondiks vaja läheks. Olukorras, kus tänavate probleemid on teada, tuleks juhtidel Eiseri sõnul sellega arvestada ja sõita teeolude järgi, sest auto lõhkumine sõltub juhist.

Kriitikat ka

Lemminkäinenil on tulnud maksta hüvitist autodele tekitatud kahju eest, kui teekatte remontimise vajadusest oli linn neile juba teada andnud.

Eiser suhtus kriitiliselt ka meediasse, kes on julgustanud autoomanikke hüvitisi küsima. See on tekitanud olukorra, et küsima tullakse ka siis, kui kahju on sündinud juhi enda vea tõttu ja mõnikord remonditööde kalkulatsiooniga, millelt paistvat on raske seostada löökaugust põhjustatud kahjuga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles