Tartu läheb bussihankega uuele ringile

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu linnaliine teenindav Sebe buss.
Tartu linnaliine teenindav Sebe buss. Foto: Kristjan Teedema

Tartu linn alustab uuesti hanget bussivedaja leidmiseks, uute tingimuste järgi võib gaasibusside kõrval pakkuda ka elektri- või vesinikbusse.

Volikogu andis tänasel istungil linnavalitsusele loa korraldada riigihange, et leida Tartu linnaliinidele vedaja kümneks aastaks alates 2019. aasta juulist. 

Käesoleva aasta märtsis väljakuulutatud hange tõi kaasa vaidlustused ning seetõttu tuli pikendada kehtivat lepingut senise vedaja Sebega 2019. aasta juuni lõpuni, algselt pidi see lõppema tuleval suvel.

Pakutavad bussid peavad olema uued ja madalapõhjalised. Kütusena on lubatud kasutada gaasi ja teisi keskkonnasäästlikke lahendusi nagu näiteks elektri- või hübriidbussid.

Diiselkütust või bensiini kasutavad bussid ei ole lubatud.

Paralleelselt uue hankeprotsessiga on käimas ka praeguse liinivõrgu analüüsi ettevalmistamine.

Opositsiooni kriitika pälvis just see viimane osa. Näiteks IRLi fraktsiooni juht Jüri Kõre ütles, et hanke keskmes on buss, aga peaks olema inimene. Ta väljendas kartust, et nimetatud analüüsi rakendamine, et pakkuda inimestele sobivamat teenust, võib saada takistatud, kui uue hankega on veomahud lukku löödud.

Peale selle tõstis IRL veelkord teema, kas kavandatud lepinguperiood on ikka linnale parim, võinuks kaaluda lühemat perioodi. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles