Ööl vastu kolmapäeva ja neljapäeva saabub Tartusse praami teine pool

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võimas kraana tõstis laupäeva hommikul kella poole kümne paiku ASi Tartu Sadam kaubasadamas veoautolt maha Laaksaare ja Piirissaare vahet sõitma hakkava uue praami seitse meetrit laia ja 32 meetrit pika ning ligi 40 tonni kaaluva aluse.
Võimas kraana tõstis laupäeva hommikul kella poole kümne paiku ASi Tartu Sadam kaubasadamas veoautolt maha Laaksaare ja Piirissaare vahet sõitma hakkava uue praami seitse meetrit laia ja 32 meetrit pika ning ligi 40 tonni kaaluva aluse. Foto: Sille Annuk / Postimees

Pealinnast ööl vastu reedet Tartu poole liikuma hakanud Laaksaare ja Piirissaare vahet kevadel sõitu alustavast praamist jõudis esimene pool Tartusse laupäeva varahommikul. Teine pool alusest saabub siia neljapäeva hommikuks.


«Tallinnast oli lihtsam välja tulla kui siia sadamasse sisse saada,» võttis uue praami seitse meetrit laia ja 32 meetrit pika ning veidi lühema, kuid sama laia teise osa pealinnast Tartusse sõidutanud Hansatrans OÜ ülemõõtmeliste vedude korraldaja Vladimir Jarlõkov kaks ööd kestnud teekonna kokku.



Kuigi enne sõidu alustamist arvati, et kõige keerulisem on nii suure koormaga Tallinnast väljasaamine, selgus laupäeva öösel poole kahe paiku, et tõsine katsumus on hoopis Ropka linnajaos asuva ASi Tartu Sadam kaubasadamasse sõitmine.



Raske lõpp


Suurte lastidega autodele jäi kitsaks kurviline Ropka tee pikendus, samuti segas sõitu tee ääres kasvav tihe võpsik.  Ka kaubasadama silma järgi piisavalt laiad väravad polnud veoautodele lihtsalt läbitavad. «Juhid pusisid pea kaks ja pool tundi, et kohale jõuda,» rääkis Jarlõkov.



Kuigi ööl vastu reedet ja laupäeva dikteeris praami osade vedamine Tallinna–Tartu maanteel seal sõitnud inimestele üsna aeglast tempot, ütles Hansatransi juhataja Veiko Kreevs, et kõik sujus hästi, sest liiklejad olid mõistvad.



Enamasti liikus praami suuri osi vedanud autokolonn maanteel kiirusega 50–60 kilomeetrit tunnis, vaid kohe pärast Tallinnast väljasaamist oli neljarajalise maantee ühel lõigul võimalik sõita kiirusega 70 kilomeetrit tunnis.



Homme laaditakse Paljassaare sadamas autodele teine pool praamist ja keskööl algab sõit Tartu poole. Kolmapäeva varahommikul teevad veoautod Tallinna–Tartu maantee ääres peatuse ja hakkavad ööl vastu neljapäeva lõpp-punkti liikuma.



Praam valmib kevadeks


Kui riigi tellimusel ehitatud praami neli osa on siin päral, hakkavad selle ehitaja Reval Shipbuilding OÜ töötajad neid kaubasadamas kokku keevitama.



«Märtsiks peab praam valmis olema,» kinnitas Reval Shipbuilding OÜ kommertsdirektor Sergei Netšajev. «Seda tuleb ju enne navigatsioonihooaja algust katsetada.»



Enamasti algab navigatsioonihooaeg 1. aprillil ja kestab 1. detsembrini. Jõulukuuni sõidutas Piirissaare elanikke Tartu Sadama praam Koit. Nüüd kasutavad väikesaare elanikud suurele maale sõiduks ja kauba vedamiseks oma postilaeva Peksi, millele mahub kümmekond inimest. Hädajuhtudel aetakse välja oma hõljuk.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles