Tartu nõuab GoBusilt teenuse kvaliteedi paranemist

Uued liinile vuravad bussid peaksid kindlasti olema madalapõhjalised. Umbes sellised, nagu pildil olev Mercedez-Benz linnaliinibuss, mida Silberauto suvel GoBusile ja linnavalitsuse liikmetele esitles.

FOTO: Risto Mets.

Linnaliinibussidelt kaob aknaid kattev reklaam ning kaheksal linnaliinil hakkavad uuest aastast regulaarselt liikuma madalapõhjalised bussid. Sõitjaile paremaid tingimusi taotlev Tartu lubab luubi alla võtta ka teeninduskultuuri.

«Sõitjad on kurtnud, et  bussiaknaid katvad reklaamid takistavad vaba väljavaadet ning liikumispuuetega inimesed soovivad liinidele rohkem madalapõhjalisi busse. Nurinaid on sellegi kohta, et bussid on nii seest kui väljast liiga mustad,» sõnas abilinnapea Margus Hanson.



Praegu sõidab Tartu linnaliinidel busse, mille külgedele kujundatud reklaam katab ka aknaid. Linnavalitsuse ja GoBusi esindajate kohtumisel lepiti kokku, et selliseid reklaampindu enam bussidele ei müüda ning olemasolevatelt võetakse reklaamkleebised maha lepingute lõppedes.



Samuti lepiti kokku, et bussiakendele ulatuva reklaami kujunduselement ei või katta aknapinnast rohkem kui neljandiku ja see võib olla vaid suureaugulisest


läbipaistvast võrkkleebisest.



Liikumispuuetega inimestele paremate sõiduvõimaluste loomiseks nõudis linn madalapõhjaliste busside kasutamist kindlatel liinidel. «Madalapõhjalised bussid hakkavad uuest aastast kindlatel kellaaegadel sõitma senise viie liini asemel kaheksal liinil. Nii on puudega inimesel võimalus igast linnaosast kesklinna jõuda temale sobiva transpordiga,» selgitas Hanson.



Hanson lisas, et uute busside valikul soovitab linn bussifirmal valida madalapõhjalisi variante, mis sobivad nii liikumispuuetega reisijaile kui lapsevankriga liiklejaile ja eakamatele inimestele.



Millistel kellaaegadel ja liinidel täiendavad madalapõhjalised bussid uuel aastal sõitma hakkavad, saab vaadata esialgu interneti sõiduplaanist, uute sõidugraafikute tegemisel pannakse vastav teave ka bussipeatustesse.



«Kuna liikumispuuetega inimesed on väitnud, et bussijuhid ei oska ega taha neid ühistranspordi kasutamisel aidata, siis otsustasime teha märgukirja bussijuhtide koolitusnõuete koostajaile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis, et vastav osa lisataks bussijuhtide koolitusprogrammi,» märkis Hanson.



Bussifirma esindaja Valter Keisi sõnul on lähiajal kavas kokku kutsuda bussijuhtide üldkoosolek, kus tuleb kõne alla teeninduskultuur. Koosolekule kutsutakse ka linnavalitsuse ning liikumispuuetega inimeste esindajad.

Tagasi üles