Inimesed jäävad täis bussidest maha

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile hommikul võis tipptunnil Eedeni peatuses õige mitme linnaliinibussi puhul üles märkida, et see on sõitjaid väga täis. Maha kella seitsme ja kolmveerand kaheksa vahel seepärast keegi siiski ei jäänud. Aga trügimist oli piisavalt.
Eile hommikul võis tipptunnil Eedeni peatuses õige mitme linnaliinibussi puhul üles märkida, et see on sõitjaid väga täis. Maha kella seitsme ja kolmveerand kaheksa vahel seepärast keegi siiski ei jäänud. Aga trügimist oli piisavalt. Foto: Sille Annuk

Hommikusel tipptunnil kipuvad mõned Tartu bussid olema nii täis, et osa sõitjaid jääbki lahkuvale bussile nukralt järele vaatama.


GoBusi Tartu regiooni direktor Valter Keis ei eita hommikul tööle või kooli kiirustavate sõi-tasoovijate bussist maha jätmist: «On olnud jah.» Ta täpsustab, et seda ei juhtu iga päev, aga ka mitte väga harva.



Peaasjalikult puudutab see suundi Annelinnast kesklinna ja maaülikooli juurde ning Võru tänava – kesklinna – Põllu tänava ühendust.



«On üks teatud kellaaeg 7-8 vahel, kus kõik õpilased üritavad kooli minna ja töötajad tööle,» selgitas Keis.



Lühike periood


Üks toimetusega ühendust võtnud, kuid nime avaldamata jätmist soovinud meedik ütles, et teda paneb imestama, miks tipptunnil saadetakse koormatud liinile lühike buss, kui lõõtsbuss võiks mahutada kõik sõitasoovijad.



Keis tõdes, et õnnetuseks langeb ühistranspordile suur koormus lühikeseks perioodiks. Kui busse lisada või saata liinile suuremaid busse, peaks neile ka hiljem rakendus olema ja see maksab rohkem kui täna rahakott lubab.




«Täna opereerime olemasoleva ressursiga. Kui peaksime lähtuma uuest lähteülesandest, peaksime investeerima ka teistsugusesse tehnikasse. Kohtade arvult suurematesse bussidesse,» selgitas Keis.



Et probleem on hommikustel tipptundidel olemas, möönis ka linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak: «Teatud liinidel, teatud aegadel võib esineda, et kõik ära ei mahu.»



Ta kirjeldas probleemsetena samu liikumissuundi nagu Keiski. Märkis seejuures aga lisaks, et Tartu kogu linna läbivatel liinidel võib sageli ette tulla, et mingi liiniosa on ülekoormatud, samas näiteks pärast kesklinna läbimist võib bussi täitumus olla normaalne või buss isegi tühjapoolne.



Arutatud teema


Keis nentis, et kõige loomulikum lahendus oleks koormuse hajutamine. Mis tähendaks, et kõik koolid ei alustaks täpselt kell kaheksa ja ka mujal oleks tööpäeva algus nihutatud.



Sedasama mõtet toetas ka Rein Haak, kes meenutas, et linnapea Laine Jänese ajal arutati seda teemat päris põhjalikult, aga tegudeni ei jõutud. Ettepanek kohtas toona ka vastuseisu.



Haak ennustas, et ülejärgmisel nädalal, kui on koolivaheaeg, kaob busside hommikune ülekoormatus kui nõiaväel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles