Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Järjekordne kelmus pakiautomaadi kaudu: naine jäi ilma tuhandetest eurodest (12)

Copy
Naine jäi rahast ilma, sest viis selle kelmi soovil pakiautomaati. Sellised juhtumid on viimastel nädalatel sagenenud.
Naine jäi rahast ilma, sest viis selle kelmi soovil pakiautomaati. Sellised juhtumid on viimastel nädalatel sagenenud. Foto: Sille Annuk

25. aprillil pöördus politseisse Tartus elav naine, kes sai esmalt Whatsapi teel kõne väidetavalt telefonioperaatorilt, seejärel ennast ametnikuks nimetanud teiseltki kelmilt. Heauskne naine jäi kelmuse tõttu ilma enam kui 8000 eurost.

Neljapäeval politseisse pöördunud naine selgitas, et Whatsapi teel helistanud väidetav telefonioperaatori töötaja palus tal anda oma isikukoodi ning paroolid. Seda naine ka tegi.

Seejärel võttis naisega ühendust end politseiametnikuna tutvustanud helistaja. Viimane palus naisel ühe uurimise tarvis raha pakiautomaati viia. Nii viiski tartlane pakiautomaati 8500 eurot, millest ta ilma jäi.

Tegu on seega kelmusjuhtumiga, mille üksikasju selgitab politsei kriminaaluurimises.

Levima hakanud kelmus

Politsei on juba varem hoiatanud, et viimastel nädalatel on sagenenud telefonikõned, milles petturid esitlevad end politseinikena, panga või teiste ettevõtete töötajatena. Kõnes väidetakse, et näiteks mobiilsideoperaatori lepingu pikendamiseks, ebausaldusväärse töötaja tabamiseks või kontol oleva raha kontrollimiseks tuleb viia oma sularaha pakiautomaati või anda kullerile. Kes sellist teguviisi märkab või kogeb, peaks kohe politseid teavitama.

Näiteks pöördus hiljuti politseisse Valgas elav 67-aastane naine, kes sai telefonikõne end Tele2 operaatorina esitlenud petturilt. Helistaja sõnul pidavat naise sideteenuse leping õige pea aeguma ning selle pikendamiseks paluti naise isikuandmeid. Naisele tundus kõne kahtlane ja ta katkestas selle.

Kohe aga helistas naisele järgmine pettur, kes sedapuhku end juba pangatöötajana tutvustas. Tema kõneles kontol käivatest kahtlastest tehingutest ning naisel paluti minna panka, oma raha kontolt välja võtta ja see siis pakiautomaati panna. Naine sõitis taksoga Tartusse, võttis pangatöötajate keelitamisest hoolimata oma raha välja ja viis automaati.

Hiljem mõistis naine, et kelmide tabamisele kaasaaitamise asemel on ta petturite ohvriks langenud. Kahju on 11 000 eurot.

Ka Omniva teatas samas, eelmisel nädalal ilmunud leheloos, et suurendab oma logistikakeskuses pakkide kontrolli, et tuvastada võimalikud rahasaadetised, mis on nende saatjatelt välja petetud. Samuti kutsutakse kõiki inimesi, eeskätt petturite survel pakiautomaadist raha teele pannud inimesi ja nende lähedasi, teavitama Omniva klienditeenindust esimesel võimalusel: helistada telefonil 661 6616 ja paluda oma pakk peatada.

«Viimastel nädalatel on hüppeliselt kasvanud pettused, kus ennast politsei või muu ametiasutuse töötajana esitlev inimene survestab inimesi telefoni teel erinevatel põhjustel pakiautomaadist raha saatma või seda sinna hoiule jätma,» ütles siis Omniva Baltikumi logistika ja kullervõrgu juht Kristi Unt. «Üks kuritegeliku skeemi lüli on kahjuks ka meie pakiautomaadid, mistõttu anname endast parima, et inimesi teavitada, rahasaadetiste valedesse kätesse jõudmist takistada ja õigel ajal sekkuda.»

Tagasi üles