Sõnumiga till võitleb palgalõhe vastu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Restorani Atlantis peakokk Henari Nõu on serveerinud mungoa-juustusalatit, ühte tillita ja teist tilliga. Tillita salati tellija maksab roa eest 4,47 eurot, tilliga salati sööjal tuleb aga välja käia 5,85 eurot ehk 30,9 protsenti rohkem.
Restorani Atlantis peakokk Henari Nõu on serveerinud mungoa-juustusalatit, ühte tillita ja teist tilliga. Tillita salati tellija maksab roa eest 4,47 eurot, tilliga salati sööjal tuleb aga välja käia 5,85 eurot ehk 30,9 protsenti rohkem. Foto: Sille Annuk

Lõhesai tilliga või tillita? Asi pole vaid maitses. Mitu Tartu söögikohta pakub täna ühte ja sama sööki tilliga 30,9 protsenti kallimalt kui ilma tillita, et juhtida tähelepanu meeste ja naiste palgalõhele Eestis.  


«Me ei taha meestele selle tilli ideega ära teha, vaid innustada mehi ja naisi koostööle,» ütles «Tilliga ja tillita» kampaaniat korraldava Eesti Ettevõtlike Naiste Assotsiatsiooni juhatuse liige Lee Murrand.

Läbi huumori ja sõnamängu osutab kampaania Murrandi selgitusel tähelepanu sugugi mitte humoorikale probleemile: meeste ja naiste palgalõhele, mis on Eestis 30,9 protsendiga Euroopa suurim.

Piltlikult: meestele on palka makstud 1. jaanuarist alates, naised tegid aga enne mitu kuud tasuta tööd ja hakkasid palka saama märtsi lõpust, sest selleks, et teenida Eestis sama palka, mida mehed teenivad 12 kuuga, peaksid naised töötama 80 päeva rohkem ehk ligi 15 kuud.

«Selline vahe on tõsine probleem, sest palk ei mõjuta üksnes elukvaliteeti praegu, vaid on määravaks hüvitiste ja pensionide arvestamisel tulevikus,» ütles Murrand.

Kallis maitse

Tartust osalevad «Tilliga ja tillita» kampaanias restoran Atlantis ja pubi Trehv, kus on võimalik valida kogu soolast menüüd nii tilliga kui tillita.

Maitseoksakesega variant maksab ainult roa tavapärasest hinnast 30,9 protsenti rohkem. «Jälgime huviga, kas keegi on nõus maksma tilli eest niivõrd palju rohkem,» nentis At­­lantise peakokk Henari Nõu.

Atlantise juhataja Olga Aasav ütles, et nende restoranis töötajate palkades soo järgi vahet ei tehta ning seetõttu meeldis neile ka «Tilliga ja tillita» kampaania idee. Aasavi meelest meeste-naiste palkades kvootide või käskudega tasakaalu ei saavuta, muutus algab mõtteviisist.

Eestimaine mõte

Klubi Trehv juhataja Aare Kõuts aga nentis, et ta ei teadnudki tillikampaaniast varem midagi, kuid püsikliendid tegid ettepaneku aktsioonis osaleda. «Kui juba külastajatelt initsiatiiv tuli, siis miks mitte sellega kaasa minna ja näidata kampaania sõnumile oma toetust,» ütles Kõuts.

Üle Eesti osaleb kampaanias 15 söögikohta, keda varustab tilliga Grüne Fee.

Pea kõikjal Euroopas korraldatakse võrdse palga sõnumit edasi viivaid päevi, kuid tänane «Tilliga ja tillita» kampaania on eestlaste endi välja mõeldud.

«Tilliga ja tillita» Tartus
• Täna pakuvad Tartus «Tilliga ja tillita» kampaania toetuseks tilliga ja tillita sööke restoran Atlantis ja klubi Trehv.
• Üle Eesti osaleb kampaanias 15 söögikohta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles