Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Jüri Saar: Parkimisreegel on täitmiseks. Kuid kas ka mõistlik?

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
FOTO: Margus Ansu

Voolavat vett ja töötavat inimest olevat mõnus vaadata, kas või tundide kaupa. Kuid kui töötav inimene on parkimiskontrolör, kes juhtumisi asjatab sinu auto lähistel, ei ole see lause just päris tõene. Natuke kahju oli ka neist tublidest töötajatest läinud neljapäeval, kui kell tiksus juba üheksa peale. Töö käis ülikooli spordihoone ees parklas, autosid oli kõvasti vähem kui parkimiskohti.

Jõudu muidugi, sest töö tahab tegemist. Parkimine on Tartus järjest rohkem äri ja selleks, et äri sisse tooks, peab hoolitsema selle eest, et parkijad maksaksid parkimistasu ja need, kes tasu ei maksa, maksaksid trahvi.

Poliitikutele ja ametnikele meeldib muidugi rohkem rääkida parkimise korraldamisest. Kõik parkimistasud ja parkimispiirangud avalikel tänavatel on seletuste järgi kehtestatud selleks, et parkimiskohta vajajatel oleks seda mugavam leida. Viimasel ajal kõneldakse ka sellest, et tänaval parkimise hind peaks olema nii kõrge, et motiveeriks parkimismaju ehitama.

Kuidas parkimise korraldamine tegelikkuses sujub, teavad tartlased omal nahal väga hästi. Viimane hinnatõus mullu juunis ja sellega koos tasulise parkimise ala laiendamine ei lahendanud seda probleemi, et tasulise ala piiri taga pargitakse tänavad umbe. See probleem kolis edasi teistele tänavalõikudele ja teistesse kohtadesse.

Üks neist paikadest, kuhu tööpäevaks parkijad hakkasid nagu rändtirtsud tulvama, oli ülikooli spordihoone parkla Ujula tänaval. See parkla pole linna oma. Tartu ülikooli akadeemilise spordiklubi juhatuse liikme Birgit Krillo tõdemusel on kõik selgitused, miks tasu kehtestati, samad, mis olid sügisel. Nimelt, et sportijate asemel täitsid parkla teised kesklinna tulijad.

Kas on mõistlikud linna uued parkimisreeglid, mis siirdasid parkimismured kohtadesse, kus need varem tundmata olid?

Tegelikult on hinnakiri ju väga sõbralik või treenijasõbralik. Päeva hind on 3,75 eurot ja kolm tundi parkimisaega on tasuta. Selle aja sisse mahub trenn ära küll. Hoolitsetud on ka selle eest, et parkimise alguse tähistamist oleks võimalikult keeruline unustada. Sildid on mitmel pool ja mitmes keeles.

Nii nagu Krillo ja parkimist korraldama palgatud firma Ühisteenused regioonijuht Erko Poska ei taha rääkida sellest, missugune on teenistus sellest tasulisest parklast, ei soovinud Poska avaldada ka, kui palju kirjutatakse selles parklas välja parkimistrahve.

Neljapäeva kohta poetas siiski, et üks-kaks. Natuke pikemalt rääkis ta, et trahve on kirjutatud sellegi eest, kui autojuhid pargivad täis bussidele mõeldud kohad.

Reegel on täitmiseks, leping on täitmiseks ja töötajad tegid tublilt oma tööd. Kuid kas parkimise paremaks korraldamiseks pooltühjas parklas hilisel õhtul on trahvide väljakirjutamine ikka mõistlik? Ning kas on mõistlikud linna uued parkimisreeglid, mis siirdasid parkimismured kohtadesse, kus need varem täiesti või vähemalt peaaegu tundmata olid?

Tagasi üles