Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Välk lõi Tartu taksondusse

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Esialgu sõidab Tartus kaks Välk Takso värvides elektriautot, tuleval kuul saab neid olema viis, kinnitas OÜ Välk Tartu juht Rainer Kaasik. | FOTO: Kristjan Teedema

Möödunud nädalal ilmusid linnapilti esimesed Välk Takso kirjadega autod. OÜ Välk Tartu juhatuse liige Rainer Kaasik tõdes, et tähelepanu on olnud väga suur, eelkõige kolleegidelt teistest taksofirmadest. Ka on firmal juba õnnestunud esimesed kliendid soovitud kohta sõidutada.

Aktiivne kaitseliitlane ja teiste tegemiste seas ka taksojuhiametit pidanud Kaasik mõtles elektritaksode peale juba mõnda aega, kuni ühel hetkel tehti talle ettepanek laiendada pealinna taksofirma Välk Takso tegevust Tartusse.

Nüüd on kaks esimest autot Tartus kohal ning alates eilsest pakutakse oma teenuseid ööpäev läbi. Suureks firmaks ei plaani Välk Tartu kasvada, pigem tahetakse jääda väikeseks ja tugevaks. Aprillis peaks Tartu tänavail vurama viis elektritaksot, tulevikus ehk kümme. «Samm-sammult katsetame nõudlust,» rääkis Kaasik.

Esialgu sõidab Tartus kaks Välk Takso kirjadega autot. Foto: Kristjan Teedema

Kliendid on uue taksofirma hästi vastu võtnud, nagu ütles praegu teise elektriautoga sõitev Kristjan Pettai.

Omalt poolt tahab firma pakkuda sõitjatele kindla kvaliteediga teenust, hoida akud laetud ning autod puhtad. Hinnalt ei plaanita püüda kõige odavamaid mitteametlikke vedajaid, kes müüvad oma teenust telefonirakenduse Uber kaudu.

Kaasiku hinnangul otsivad paljud inimesed telefoniäppide abil kõige odavamat hinda, kuid võtavad mõnekümne sendi pärast asjatuid riske. «Ametlikud taksod on igatpidi kontrollitud,» märkis Kaasik. Ta arutles, kas näiteks naisterahval on pimedal ajal ikka turvaline istuda tundmatu eraisiku autosse.

Nimelised autod

Suurema turvatunde tagamiseks saavad kõik Välk Takso autod omale nime. Kaasik ütles, et mitte suvalise nime, vaid autod ristitakse mõeldes konkreetsele inimesele. Praegu sõidavad linnas ringi Kaasiku parima sõbra tütre järgi nime saanud Johanna ning Birgit, mis nimetati Kaasiku sõbranna järgi.

Tiheda konkurentsiga turul läbi löömiseks töötab Välk Tartus kolme põhimõtte järgi, millest peamine on miljardär Ri-chard Bransoni idee. Employee comes first ehk panustada tuleb oma inimestesse, neid hoida ja motiveerida. «Kliendid tunnetavad kohe, kas õhkkond on firmas hea või mitte,» leidis Kaasik.

Parema turvatunde tagamiseks saab kõigil Välk Takso autodel olema oma nimi.

Tartu Taksopargi juht Kuno Koger ei pea konkurentsi tihenemist taksonduses halvaks nähtuseks. «Rohelise mõttelaadi levimine on ehk isegi õige suund,» leidis ta. Koger kinnitas, et ka tema firmas on tasapisi võetud suund linnakeskkonna säästmisele. Küll mitte elektriautosid, aga näiteks gaasi jõul töötavaid taksosid sõidab linnas juba kümmekond.

Laadijaid napib

Ainus mure, millega vastne taksofirma pelgab kokku puutuda, on laadijate väike hulk linnas. Kuna aeglased laadijad täidavad ühe auto aku kuue kuni kaheksa tunniga, siis mõistagi eelistavad tagasi sõitma kibelevad taksojuhid Elmo kiirlaadijaid. Neid, mis suristavad akud särtsu täis poole tunni kuni tunniga. Avalikke laadimispunkte on Tartus 11, millest sugugi kõik ei ole kiirlaadijad.

«Usun, et jõuame Elektritaksoga murekohtades kokkuleppele,» avaldas Kaasik lootust.

Viis aastat tagasi elektritaksod Tartusse toonud Ermo Kontson tõdes, et elektri jõul töötavate taksode lisandumiseks ei pruugi palju ruumi olla just laadijate tõttu – neid on lihtsalt liiga vähe. Elektritaksol on Tartus 35 autot ning juba praegu tuleb Kontsoni kinnitusel laadimisaegu sünkroniseerida, et kõik masinad ikka voolu saaksid.

Taksondust Tartus peab Kontson raskeks äriks, kus kasumi teenimiseks on hinnad liiga madalad. Näiteks Tallinnas või Riias saab taksoga odavamalt sõita, kuid suuremas linnas paneb taksojuht kliendi ühes kohas maha ja saab samast piirkonnast uue peale, põhjendas Kontson. Tartus aga on enamasti tegu üksiksõitudega.

Et Uberi sõidujagamisteenus taksoturgu solgib, seda tunnistas ka Kontson. Inimestele paistab aga telefonirakenduse kaudu takso tellimine meeldivat, mistõttu tuli Elektritakso äsja välja oma mobiiliäpiga, mille kliendid on Kontsoni sõnul juba väga hästi vastu võtnud.

Tagasi üles