Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Sebe ehitab Tartu piirile uue bussidepoo

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste näitab Valga maantee ääres äsja raiutud astelpajuistanduses, kuhu kerkib uus bussidepoo. | FOTO: Kristjan Teedema

Tuleva aasta jaanuaris peaks praeguste plaanide järgi algama Valga maantee ääres, umbes kilomeetri kaugusel Tartu linna piirist uue bussipargi ehitus, milleks Mootor Grupp on soetanud umbes 2,2 hektarit maad ja alustanud projekteerimist.

/ Graafika: Kaido Linde

«Ehitab Mootor Grupp, aga eks kasutaja ole ikka Sebe,» ütles Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste. Samuti teised Mootor Grupi ettevõtted, kelle sõidukid seni kasutavad Ringtee bussiparki.

Pesula hind

Mõte oma bussidepoo rajamise suunas hakkas Kaljuste selgitusel liikuma Tartu linnaliinide teenindamise lepingu pikendamise tõttu kahe aasta võrra, lugedes tuleva aasta suvest. Algne lepinguperiood pidi kestma tuleva aasta juuni lõpuni, nagu ka rendileping Ringteel Go grupile kuuluva kinnisvara kasutamiseks.

Kui Tartu uus liiniveohange läks lörri, otsustas linn lepingut Sebega kahe aasta võrra pikendada.

«Kõik nüansid mängivad kaasa, aga ajendi andis tõesti kaheaastane lepingupikendus Tartu linnaliinidel. Senistel tingimustel ei saa me Ringteel rentnikud olla, pidime leidma uusi lahendusi,» rääkis Kaljuste. «Nägime, et ehk on hea lahendus enda depoo teha.»

Rendileping lõpeb tulevast suvest ja selleks ajaks peaksid uued ruumid valmis olema. Kavandatud on linna ühistranspordi tugiteenuste vajadusi täies mahus rahuldav bussidepoo ehk remondihallid, pesula, olmeruumid ja busside parkimise ala. «Kui osutume linna hankel võitjaks, siis saame sinna ka gaasitankla teha,» ütles Kaljuste.

Mootor Grupp on soetanud umbes 2,2 hektarit maad ja alustanud projekteerimist.

Üksikasjadesse süvenemata sai Kaljuste sõnul vanas kohas komistuskiviks pesula kasutamine. Muus oldi valmis käed lööma ja kõneluste kohta on tema hinnang «soikunud».

Uus bussipark näib liinivõrgu seisukohalt kaardi järgi otsustades mõnevõrra ebasoodsam kui Ringtee bussipark või linna poolt bussidepooks pakutav krunt Turu tänava lõpus vangla juures, kuid on tõsiselt võetav variant. «Tühisõitude osakaal, mis oli üks paljudest komponentidest krundi valikul, jääb planeeritud bussipargil samasse suurusjärku kui eelnimetatud kruntide puhul,» ütles Kaljuste.

Vana bussipark areneb

Go grupi kinnisvarajuht Andrei Ostov ütles, et Ringtee ajaloolist bussiparki kasutab palju vedajaid, Sebe lahkumine ei oleks traagiline. Liiatigi on praegu vaid pool tegevusest bussidega seotud: pinda on renditud ka raskeveokitega ettevõtetele ja logistikafirmadele.

Põhjus on selles, et vedajad teevad sõidukitootjatega lepinguid ka hoolduse kohta ja ise remondivad vähem kui endistel aegadel.

Ostov rääkis, et bussipargi kinnistul on liikuma lükatud muutused. Haldushoone juba läks remonti. Just eile sai allkirjastatud Jalaka tänava äärde 3000-ruutmeetrise remondibaasi ehitamise leping. Kes saab kasutajaks, pole veel teada.

Ostov lisas, et plaanis on uuendada kogu bussipargi hoonestikku. Jutt käib 14 hektarist tootmismaast.

Tagasi üles