Tärnid ja trellid tekitasid segadust

Kaspar Koort
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus bussipiletisüsteem Tartus.
Uus bussipiletisüsteem Tartus. Foto: Margus Ansu / Postimees

Tartu bussikaardile mobiiltelefoniga raha laadida soovinud naine pidi lõpuks bussijuhilt paberpileti ostma, sest süsteem teatas järjekindlalt, et edastatud kood on vigane.

Eva Lepik oli sama probleemiga silmitsi seisnud varemgi, kuigi alati oli ta koodi telefoni justkui nõutud kujul toksinud.

Pärast viimast juhtumit otsustas ta ühendust võtta linna ühistranspordi spetsialistidega, et selgusele jõuda, milles ikkagi asi.

Tärni asemel trellid

Lepiku kaart on kindlatel põhjustel isikustamata, kuid mobiiltelefoniga kaardile raha laadimiseks ei ole see ka vajalik, kinnitas talle spetsialist. Pärast enam kui kaheteistkümne minuti pikkuseks veninud uurimistööd õnnestus asjatundjatel viimaks välja peilida, et tõepoolest, mingit kindlat tüüpi nutitelefonidel on teatud tarkvaraline ühildamatus bussikaartidega ning koodi sisestamisel tuleb vajutada nõutud tärnide asemel hoopis trellidele.

Seda Lepik ka tegi. Asi toimiski ja vajalik raha sai bussikaardile laetud. Ometi on ta pisut nördinud, et probleemi lahendamiseks oli vaja spetsialistiga ühendust võtta. «Linna kodulehel võiks kusagil üleval olla, et mingite telefonide puhul võib nii juhtuda. Kuidas peaks kaardi kasutaja sellist asja teadma, kui seda pole kusagil kirjas?» küsis ta nõutult.

Tartu liikluskorraldusteenistuse ühistranspordi kvaliteedijuht Veronika Kallaste selgitas, et mõnede nutitelefonide puhul, mida on kasutuses üsna vähe, pole tõesti võimalik kõne ajal vajutada tärninuppu. Täpsemalt on tegu Interactive Voice Response’i (IVR) tehnoloogiaga, kus *-nupu vajutamine on sama tähendusega mis #-nupu vajutamine. Seega kui konkreetsel telefonil pole võimalik tärni kasutada, tuleb kasutada trellide nuppu.

«See ei puuduta ainult elektroonilise piletisüsteemi teenust, vaid samamoodi tuleb telefoni kasutajal käituda mistahes teenuse puhul, mis kasutab IVRi tehnoloogiat,» lisas Kallaste.

Nimekirja pole

Kuna erinevaid nutitelefone on väga palju, siis konkreetset nimekirja telefonidest, millel tärninupp puudub, Veronika Kallaste käsutuses pole.

«Seda infot omavad loodetavasti telefonide maaletoojad ja edasimüüjad,» märkis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles