Jõgeva viadukti halb seis üllatas ehitajat

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõgeva raudteeviadukt on olnud remondis pea kogu suve. Autod pääsevad uuesti sillale novembris.
Jõgeva raudteeviadukt on olnud remondis pea kogu suve. Autod pääsevad uuesti sillale novembris. Foto: Kaupo Mets

Jõgeva linna poolitavast raudteest ida pool elavatel linlastel on südalinn piltlikult öeldes kiviga visata. Et aga jõuda autoga paarisaja meetri kaugusel asuvale kesk­tänavale, tuleb sõita ringi kolm kilomeetrit.


Juba paarkümmend aastat tagasi kaotati linnas asuv raudtee-ülesõidukoht ning liiklus üle raudtee korraldati ümber – see juhiti üle linnaserva rajatud Mustvee maantee raudteeviadukti. Sild on aga remondis ning nüüd tuleb sõita veelgi kaugemalt, naabruses asuva Jõgeva aleviku kaudu.

Arvatust hullem

Mustvee maantee raudteesild on remondis olnud terve suve. Varem hoiti sõidukite jaoks üks sõidusuund avatuna, kuid juba ligi kuu aega on sild liiklusele täielikult suletud.

Ehitust juhtiv Skanska EMV töödejuht Henri Gostsõllo märkis, et väliselt paistab 1987. aastal valminud viadukti olukord päris hea. Nii pidigi firma maanteeameti tellimusel likvideerima betoonikahjustused, paigaldama hüdroisolatsiooni, ehitama uue teekatte ning tegema väiksemaid lisatöid. Objekti lähemalt uurides selgus aga peagi, et sild on märksa ohtlikumas seisus.

«Selgus, et hoopis silla tugiosad on oma aja ära elanud,» tõdes Gostsõllo.
Ehituslikus mõttes tähendab see aga seda, et kõik sillaplaadid tuleb ükshaaval üles tõsta ning pärast kandedetailide vahetamist uuesti paika asetada. Autod pääsevad sillale uuesti alles 7. novembril.

Kuna silla seisukord on arvatust halvem, tähendab see ka tellijale ehk maanteeametile suuremat väljaminekut. Esmalt loodeti hakkama saada 10,2 miljoni krooniga, ent peale sunnitud põhjalikum remont nõuab juba 18,9 miljonit krooni, rääkis maanteeameti planeeringute osakonna peaspetsialist Tiit Korn.

Tema sõnul ei osanud ka maanteeamet arvata, et 203 meetrit pikk sild juba 24 aastaga nii läbi on.

Samasugune ootamatus tabas maanteeametit ka Tallinna-Tartu maanteel Põltsamaa jõe silda remontides. Ka selle konstruktsioonid vajasid uuendamist. Peatselt pääsevad autod 65 meetrit pikale sillale tagasi, maksma läheb see aga 5,9 miljonit krooni.

Nõuavad taastamist

Hiljuti saatis Jõgeva linnavalitsus Eesti Raudteele kirja, milles taotleb paarikümne aasta eest linnas suletud raudteeülesõidukoha taastamist.

Linnapea Kalmer Laini sõnul on üks linnaosa ülejäänust pärast viadukti valmimist ja ülesõidu kaotamist justkui ära lõigatud ning ülesõidukoha taastamist on taotlenud kõik linnavalitsused.

Paraku ei soosi seda seadus ning raudteefirma jäikus. Nimelt on omavalitsusel alust ülesõidukohta nõuda juhul, kui vähemalt kahe kilomeetri raadiuses ei asu ühtegi viadukti. Praegune sild asub aga linnulennult umbes kilomeetri kaugusel kesklinnast ning Eesti Raudtee on pigem seda meelt, et omaaegset ülesõitu linnas ei taastata, lisas Lain.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase selgitas, et ülesõidu võimalik avamine ei sõltu Eesti Raudtee heast tahtest või suvast, vaid analüüsida on vaja seaduste ja normidega sobivaid võimalusi. Ta lubas, et Jõgeva linnavalitsus saab oma kirjale vastuse selle nädala lõpuks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles