Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Lapsed uurisid Supilinna nurgakesi

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Kivilinna gümnaasiumi võistkondade arvates on just too Supilinna maja see, kus Mika Keräneni raamatus elas professor Must. Küsimuste lehele tuli maja kohta kirjutada kolm iseloomustavat lauset. | FOTO: Margus Ansu

«Pane sinna, et see on kahekorruseline, kandiline ja kole maja,» kostab tüdrukute seltskonnast sädinat. «Aga miks sa ütled, et see kole on?» kaitseb teine hele hääl maja, kus lasteraamatu järgi elas professor Must.

Supilinna nurgatagustest kindlaid maju üles leida on üsna keeruline, eriti kui sinna kanti päris esimest korda sattuda. Peamiselt Annelinnas ja Ihastes elavatel Kivilinna gümnaasiumi neljandate klasside lastel oli kaasas küll ka väike abimees, Mika Keräneni raamatutesse trükitud kaart.

Paljusid asju aga kaardil kirjas ei ole. Näiteks, kus asub raamatust tuntud vana roosa maja või Päikesemaja? Mis numbrit kannab Mari kodutänaval asuv bareljeefiga kaunistatud maja või mis asi see bareljeef üldse on? Ja milline on Herne poe tunnuslause?

Neile küsimustele pidi esmaspäeva varahommikuse ekskursiooniga aga vastused leidma, et osaleda ülelinnalisel võistlusel. Orienteerumine on terve aasta kestva Tartu kirjanikke tutvustava projekti «Loeme, mõtleme ja loome!» esimene osa.

Keräneni raamatuid lastele igatahes lugeda meeldib. Elis Saarelaid ütles, et tema on jõudnud lugeda vaid ühe, nagu kooli jaoks vaja oli, aga see oli põnev ja plaanis on teisedki ette võtta.

Koolivennal Raikko Varbheinal on aga loetud neli ning vaid viimane, eelnimetatud «Professor Must», on veel läbi töötamata. Raamatukogust on see aga pärast järjekorras ootamist juba koju toodud.

Lastega koos orienteerumas käinud klassijuhataja Sirle Persidski rääkis, et Keräneni raamatuid loevad huviga igas vanuses lapsed ning ta ise on neid lastele kohustuslikuks kirjanduseks soovitanud juba teisest klassist.

Õpetajal endal on ka suurem osa raamatuid loetud, aga ainult neile teadmistele ta ekskursioonil toetuma ei jäänud.

Kuna projekti kokkupanijad ei andnud ka oma kolleegile kuigivõrd rohkem infot kui lastele, käis Persidski igaks juhuks pühapäeva õhtul Supilinnas eelekskursioonil, et saaks marsruudi paika panna ja oskaks õpilasi vajaduse korral edasi suunata.

Kivilinna gümnaasiumi algklassiõpetajate Margit Hundi, Eia Oja, Tuuli Magerini ja Küllike Truutsi loodud projekt ei ole aga mõeldud ainult selleks, et lapsed värsket õhku saaksid. Olulisem on neis tekitada huvi lugemise ja raamatute vastu ning meeldejäävalt käsitleda just meie enda kodulinna kirjanikke.

Oma osa on ka linna tundmaõppimisel, sest mõnele lapsele oli teadasaamine, et Supilinn on päriselt olemas, naljakas ja täiesti uus avastus.

Õpetajad rääkisid, et see on nende esimene linnavalitsusele kirjutatud projekt. Alguses kartsid nad, et võib-olla osalejaid ei tulegi eriti – projekte kirjutavad paljude koolide õpetajad ja igal pool ei jõua lapsed ju käia –, kuid esimese etapi lõpuks on neil 15 võistkonda seitsmest koolist.

Järgmisel veerandil tuleb juba hoopis teistsugune ülesanne: vaja on teha ühe Tartu kirjaniku ja tema teoste reklaam. Kuidas lapsed selle lahendavad, on juba nende endi asi.

Kolmandal veerandil pannakse Kivilinna gümnaasiumis pead kokku viktoriinil. Et väikestel ei ole eriti palju võimalusi näidenditega esinemiseks, on projekti viimane osa lühinäidendite festival. Selleks tuleb samuti otsida inspiratsiooni kohalike kirjanike teostest.

Õpetajad kutsuvad osaleda soovivaid neljandaid klasse ka poole pealt liituma, kõik on oodatud. «Sellest pole midagi, et see esimene etapp tegemata jäi, siin ei ole mingit punktiarvestust,» julgustas Tuuli Ma­­ge­­rin. «Kui soovi on, siis võib ka kevadel sellele õppekäigule minna, me saadame küsimused,» kinnitas Eia Oja.

«Loeme, mõtleme ja loome!»

• Kivilinna gümnaasiumi õpetajate loodud projekt Tartu 4. klassi õpilaste viieliikmelistele võistkondadele.

• Kestab terve kooliaasta, neljaks veerandiks on ette nähtud mitmesuguseid tegevusi.

• Esimesel veerandil käidi õppekäigul Supilinna, teisel veerandil tehakse reklaam mõne Tartu kirjaniku loomingu tutvustamiseks, järgmisel aastal tuleb viktoriin ning projekt lõpetatakse omaloominguliste lühinäidendite festivaliga.

Tagasi üles