Hommikune libedus tuli autojuhtidele taas ootamatult

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hommikune libedus
Hommikune libedus Foto: Birgit Itse

Paljud hommikul autorooli istunud tartlased ei pannud kodu juurest välja sõites ehk libedust tähelegi, kuid tänavale jõudes tabas see neid seda ootamatumalt. Nii mõnigi masin läks varahommikul jäiseks muutunud tänavatel liuglema ja juhtus ka avariisid.

Tartu linnapuhastusteenistuse peaspetsialisti Madis Tammeoru sõnul sõitsid soolapuisturid välja kella seitsmest ehk pisut enne seda, kui ilmaennustus näitas temperatuuride miinusesse langemist. Ilmateenistuse veebileht kinnitab samuti, et kui veel kella kuue paiku hommikul oli õhutemperatuur napilt plusspoolel, siis tund aega hiljem juba miinuses.

Öösel sadas ka vihma. Lisaks on õhk hiljutiste vihmade mõjul niiske ja uduga asfaldile kondenseeruv veeaur muutub sellistes oludes lihtsasti jäiteks. Toimetusele saabunud teadete järgi muutusid tänavad kella 7.30 paiku hommikul paiguti nii libedaks, et isegi talverehvid jäid auto teel hoidmisega jänni. Narva maanteel pöörasid masinad ringteel kesklinna poole tagasi, sest ei julgenud Narva mäkke sõita. «Selge see, et esimene jäide vajab harjumist,» möönis Tammeorg.

Õnneks on lastel koolivaheaeg ja seetõttu ka koolide vahet pendeldavaid masinaid liikluses vähem. Teede libedaks muutumisest annab aimu ka hommikune liiklusõnnetuste statistika. Sellest hoolimata sai politsei lühikese aja jooksul teateid koguni kaheksast avariist.

Kell 7.17 tuli teade liiklusõnnetusest Tartust Ihaste sillalt, kus omavahel põrkasid kokku Volvo veok ja Nissani maastur. Inimesed viga ei saanud. Kõigest kuus minutit hiljem ehk kell 7.23 põrkasid Sõpruse sillal omavahel kokku JCB kopp ning sõiduauto Peugeot. Inimesed õnnetuses viga ei saanud. Juhid sai õnnetuse põhjustes ja põhjustaja osas kokkuleppele ning pöörduvad kindlustusse.  Liiklus oli sillal hommikusel tipptunnil seetõttu tugevalt häiritud, ent praeguseks on olukord seal normaliseerunud, kinnitas Lõuna prefektuur kella 10 paiku.

Kell 7.50 tuli järgmine teade liiklusõnnetusest ja seda Kreutzwaldi ja Tuglase tänava ristmikult. Kokku põrkasid sõiduautod Subaru ja Kia. Inimesed vigastusi ei saanud. Juhid said süüs kokkuleppele ning pöörduvad kindlustusse. Õnnetuspaigas tekkis ummik.

Riia tänaval põrkasid kell 7.53 kokku sõiduautod Ford ja Volkswagen. Inimesed viga ei saanud. Täpselt samal minutil tuli avariiteade Võidu sillalt, kus omavahel kokku põrkas kolm sõidukit. Ka sel puhul jäid inimesed terveks, kuid avarii häiris tugevasti liiklust hommikusel tipptunnil ja piirkonda tekkisid suured liiklusummikud.

Kell 7.55 juhtus veel üks õnnetus Puiestee ja Põllu tänava ristmikul, kus põrkasid kokku sõiduautod Dacia ja Subaru. Inimesed viga ei saanud. Kell 8.15 saabus teade liiklusõnnetusest Puusepa tänaval, kus põrkasid kokku sõiduautod Fiat ja Volkswagen. Inimesed jäid selleski kokkupõrkes terveks. Seejärel tegid puistatud sool ja asfaldile paistma hakanud päike oma töö ning libedus kadus.

Tartu patrulltalituse juht Alvar Pähkel märkis, et hommikusel tipptunnil juhtus linnas kokku kaheksa kergemat avariid. Arvestades ilmaolusid, soovitab politsei nüüd suverehvid esimesel võimalusel talverehvide vastu vahetada, lisas ta.

«Õige aeg rehvivahetusele mõtlema hakata on siis, kui õhutemperatuur jääb püsivalt viie soojakraadi juurde,» ütles Pähkel. Rehvid tuleks korrakaitsja kinnitusel enne külmakraade ära vahetada seetõttu et, temperatuuri langedes muutub suverehv jäigemaks ja rehvimuster ei haaku enam asfaldikonarustega. Rehvid peavad olema heas korras, vastasel juhul on auto raskemini juhitav, pikeneb pidurdusteekond, ka on auto kütusekulu suurem, sedastas ta.

Musta jää ja libeduseohuga tuleb politseiniku sõnul arvestada juba esimeste öökülmade korral. «Musta jää oht on kõige suurem sildadel ja metsavahelistel teedel ning seda eelkõige öötundidel ja varahommikuti.» Libedust põhjustavad ka maha langenud märjad lehed, mida näiteks kõrvaltänavates nii kiiresti ära ei koristata. «Ka kõige parem talverehv ei hoia õnnetust ära, kui juht ise oma sõiduvõtteid teeoludele vastavalt ei korrigeeri,» tõi ta välja põhilise liiklustõe. Talviste sõiduvõtete raudvarasse kuulub suurem pikivahe, järskudest ja hoogsatest manöövritest hoidumine ning teeoludele vastava sõidukiiruse valik, loetles Pähkel.

Liiklusohutuses mängib suurt rolli ka hea nähtavus. «Autojuhid peaksid kindlasti veenduma, et nende sõidukiklaasid ja küljepeeglid on jääst puhtaks tehtud.» Vastasel juhul näeb juht ainult väga väikest osa liikluses toimuvast ega märka ohtlikku olukorda enne, kui see on käes. Puhtad küljepeeglid tagavad aga selle, et ümberreastumisel juht näeb, kas mõni teine sõiduk on manöövri tegemisega alustanud või mitte.

Tartu ülikooli kliinikumi pressiesindaja Kristi Tael kinnitas omalt poolt, et tänavad olid hommikul tõesti väga libedad, kuid õnneks ei toonud see erakorralise meditsiini osakonnale esialgu tööd juurde ja haiglas oli rahulik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles