Digimaal, 3D-modelleerimine ning animatsioon on õppeained, mida hakkavad Tartu kunstikooli kujunduserialade õpilased omandama üsna pea. Kiirelt arenev digivaldkond nõuab spetsialiste tihti juba enne, kui neid üldse koolitama on hakatud.
Tartu kunstikool täiendab õppekavu ja loob uusi
Kutsekoolile on tõeline katsumus koolitada spetsialisti, keda on tööandjal kohe vaja. Näiteks soovitakse juba praegu koolilt 4D-spetsialiste, seega oleks pidanud nende koolitamist alustama juba paar aastat tagasi, rääkis Tartu kunstikooli õpetaja Piret Paluteder. «Kes oleks neid aga õpetanud?»
Veebruari algul käivitus kunstikoolis Euroopa sotsiaalfondi 76 000 euro suuruse toetuse abil kaheaastane projekt disainivaldkonna erialade õppekavade arendamiseks. Tartu kunstikoolil on kavas käivitada kutseõppe riiklikel õppekavadel põhinevad 3D-modelleerija-visualiseerija ja illustraatori erialad. Projekti käigus luuakse uus õppematerjal ning viiakse läbi õpetajakoolitus. Seoses sellega otsitakse meeskonda külalisõpetajat, kes aitaks välja töötada õppekava ja -materjalid.
Mullu avati kunstikoolis dekoraator-stilisti ja trükimeedia kujundaja-küljendaja uued erialad. Käesoleval aastal on plaanis avada 3D-modelleerija-visualiseerija ja illustraatori erialad. Seejärel hakatakse ette valmistama teabegraafiku ja multimeedia kujundaja erialasid.
Digitaalkujundus on pidevalt uuenev valdkond, milles orienteerumine nõuab täienevat oskusteavet ja erialatehnilist baasi. Tehnilise baasi osas pole Tartu kunstikoolil midagi häbeneda. Õpilaste käsutuses on digilauad, 3D-printer, mac- ja pc-tehnikaga õppeklassid ning mobiilsed arvutiklassid.
Eestis saab kutseõppe tasemel kujunduserialasid õppida kahes koolis: Tartu kunstikoolis ja Kuressaare ametikoolis. Nõudlus disainivaldkonna keskastmespetsialistide järele kasvab.