Anne kanali veepargi tehnika teeb Tähtveres lumerõngasõitu

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Suvel Anne kanali peal veelaua atraktsiooni püsti panna soovivad Tarmo Selge ja Margo Jõgi firmast Baltic Cable Parks tõid kuni 50 km/h sõidulusti pakkuva seadeldise Saksamaalt ära vastu talve. Seisma masin aga ei jäänud, sest rikkalikud lumeolud tõid meeste pähe hoopis uudse idee.


«Tõepoolest, sõbrad küsivad ka, et mida te siin teinud olete? Snowtub'i rada siledal maal!» muheles Jõgi. Samal ajal sööstsid lapsed kummist rõngastel hõisete saatel omalaadse vintsi taga lohisedes rajale.



Rada on 200 meetrit pikk. Kahe posti vahele pingule tõmmatud trosside abil veab seadeldis sõitjad esmalt sada meetrit Emajõe suunas ning seejärel toob masin kogu killavoori algusesse tagasi. Sõit kestab 10 minutit ning selle aja jooksul jõuab «rong» teha mitu tiiru.



Koos lumega läks seadme ülespanek maksma mitusada tuhat krooni. Masinad toodi Anne kanali õpperaja tarbeks. «Suve on aga vähe ning mõtlesime, et kasutaks talvel masinat nii pidi.»



Saksamaal, kust masinad pärit, pannakse taolised veepargid suveks kinni. Eestlaste leiutist nähes tegid ka seadeldise tootjad suured silmad.



«Juba hakkavad tekkima püsikliendid,» rõõmustas Tarmo Selge, kes askeldas masina juhtpuldi kallal ning vajutas õigel momendil nuppusid nii, et sõit raja tagumisse otsa ja tagasi ikka õigel kiirusel tehtud saaks.



«Eks alguses katsetamise käigus lennutasime mõne täiskasvanud inimese üle raja serva ka,» tõdes Jõgi kõrvalt. Nüüd on sobilik kiirus programmeeritud ning maksimaalselt tõmbab puksiir kolmest kummirõngast koosnevat rakendust edasi kuni 25 km/h.



Lumerõnga rada on avatud otse Tähtvere suusaradade kõrval. Tähtvere puhkepargiga kulgeb koostöö Jõgi sõnul kenasti, sest puhkepark ise seda ala tänavu talvel ei kasuta. Ka vajaliku kunstlume said ettevõtjad puhkepargi käest.



Kolm päeva avatud rada on saanud iga päev lihvi. Jõgi kinnitusel võttis kurvidesse õigete kallete lõikamine omajagu aega. Sellisel kujul peaks rada vastu pidama kevadeni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles