Air Baltic pani Tartu-Riia piletid juba müüki

46-kohalise Fokker 50 viib 4. juulist neljal korral nädalas Tartust Riiga ja toob sama tihti koju tagasi, seda muidugi juhul, kui lätlased pileteid müüki pannes pole ajast ette rutanud.

FOTO: www.airbaltic.com

3. juuli õhtul kell 19.20 tõuseb Riia lennujaamast õhku Fokker 50 ja võtab suuna Tartule, järgmise päeva hommikul kell 9.05 stardib sama lennuk Tartust Riiga. Ja nii edaspidi lausa neli korda nädalas.



Sellal kui Estonian Air alles planeerib Tartu–Stockholmi liinil alustamist sügisel, haaras Air Baltic Tallinna lennujaama ja selle tütarfirma Tartu lennujaama juhtide ehmatuseks härjal sarvist ja asus Tartu–Riia–Tartu liinile pileteid müüma.



Kui lennata laupäeval, 4. juulil Riiga ja tagasi juba pühapäeval, läheb odavaim edasi-tagasipilet maksma 1361 krooni ringis.



46-kohaline lennuk hakkab Tartust väljuma laupäeviti ja teisipäeviti kell 9.05 ning esmaspäeviti ja neljapäeviti kell 5.45.



Seega on liin avatud eelkõige mõeldes lõunaeestlastele, kes lendavad hommikul Riiga ja sealt edasi teistesse riikidesse. Tagasi koju saab õhtuti: pühapäeviti ja esmaspäeviti väljub lennuk Riiast kell 23 ning reedeti ja kolmapäeviti 19.20. Lend kestab 50 minutit.



15. juulini maksab üheotsapilet Tartust Riiga 640 krooni, 16. juulist maksab pilet aga juba 984 krooni ringis.



Esimesed üheotsaväljalennud Riiast Tartusse on aga märksa odavamad, makstes vaid 549 krooni. 15. juulist maksab sõit aga juba 923 krooni.



Air Balticu interneti piletimüügisüsteemist saab pileteid osta kas või oktoobrisse, mis kinnitab, et lennud pole kavandatud üksnes suveks.



Telk püsti


Tartu lennujaam ja selle emafirma Tallinna lennujaam said aga Air Balticu Tartu-lendude kavast teada alles läinud nädalal ja olid sellest pehmelt öeldes üllatunud. Lennufirma pani nimelt piletid müüki igasuguste eelläbirääkimisteta ja enne, kui lennujaamade juhid sellest teada said.



Õigupoolest ei ole Tartu lennujaam selle juhi Rein Margi kinnitusel reisijate teenindamiseks veel valmis. Esialgu valmistus lennujaam varahommikuseks ja hilisõhtuseks reisilennukite vastuvõtuks 1. oktoobrist, kui peagi algav reisijateterminaali ümberehitus on valmis. «Meil ei ole praegu veel piisavalt töötajaid,» tunnistas Mark.



Air Balticu korporatiivsuhete asepresident Janis Vanags kinnitas eile Tartu Postimehele, et lennufirma teeb kõik endast oleneva, alustamaks reise Tartusse 3. juulist, ja tema sõnul võib reisijate ajutiseks teenindamiseks lennujaama kas või telgi püsti panna.



«Kui lennuk saab Tartus maanduda ja õhku tõusta, siis milles küsimus?» lausus ta. «Ilma reisijateterminaalita saab ka lennata.» Vanags kinnitas, et juhul kui reiside alustamine tõepoolest võimatuks osutub, kavatseb Air Baltic lende alustada niipea, kui see on võimalik.



Mark lausus, et kui lennuamet lubab, siis on reisid 3. juulist põhimõtteliselt võimalikud. «Sõltub sellest, kas lennuametile sobib praegune lennueelse julgestuse tagamine Tartu lennujaamas,» lausus ta. «Lennuväli on tehniliselt valmis, küsimus on lennueelses teenindamises ja meie enda tööaja pikkuses.»



Margi sõnul tulevad Air Balticu esindajad tuleval nädalal Tartusse. «Me peaksime arutama, kas väljumisi kell 5.45 ja saabumisi 23.50 on võimalik muuta,» lausus ta. «Igal juhul oleks Air Baltic võinud meiega suhtlema hakata vähemalt kaks nädalat enne seda, kui nad pileteid hakkasid müüma.»



Kiire otsus


Ka Vanags tunnistas, et lendude detailid pole veel päris paigas. «Me peame detailid paika saama ja siis saame kõigest täpsemalt rääkida,» lausus ta.



Mis puutub Tartu lennujaama kollektiivi ehmatusse, siis ei osanud Vanags selle kohta eile midagi täpsemat öelda. «Piletite müügi alustamisega tahame ka teada, kuidas turg sellele reageerib,» kinnitas ta. «Alustasime küll piletite müüki, aga me ei ole veel tegelikult seda liini ametlikult välja kuulutanud.»



Vanagsi sõnul on Air Balticul liinid väiksematessegi kohtadesse kui Tartu ja üldjuhul on need kasumlikud. «Oleme kuulsad selle poolest, et leiame turge, kus teised pole võimalust näinud,» lausus ta. «Lendame näiteks Soome Oulusse ja Kuopiosse ning Tromsø linna Põhja-Norras, mis on väiksem kui Tartu.»

Tagasi üles
Back