Hotellid kipuvad tühjaks jääma

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu suurima hotelli Dorpati tegevjuht Gea Puidak ütles, et neil majutatute arv tänavu jaanuaris mullusega võrreldes kasvas. Kuid mullu oli ka uuel hotellil sissetöötamise aeg ja kuu täituvus oli ikkagi vaid 30 protsenti.
Tartu suurima hotelli Dorpati tegevjuht Gea Puidak ütles, et neil majutatute arv tänavu jaanuaris mullusega võrreldes kasvas. Kuid mullu oli ka uuel hotellil sissetöötamise aeg ja kuu täituvus oli ikkagi vaid 30 protsenti. Foto: Margus Ansu

Hommikubufee puhul piisab vahel lauast kahele ja ei puudu ka päevi, kus retseptsioonitöötaja võib üldse koju lasta, sest ühtki kundet pole tulemas, on aasta alguse sõnum Tartu hotellidest.


Otse Tartu südames raekoja kõrval olevas Draakoni hotellis pole eelkirjeldatu enam halb unenägu, vaid reaalsus. Hotelli juht Riina Veiram ütles, et talle tundub uskumatu Tartu linnavalitsuse levitatud uudis Tartu menukuse kasvamisest turistide hulgas. Justnagu oleks vigased kas lähteandmed või metoodika.



Kui kliente ikka ei tule, lastakse hotellis tuled surnuks, küte keeratakse maha ja retseptsioonitöötaja on kodus. Siiski, kui keegi hiline rändaja peaks öömaja tahtma, on pärast telefonikõnet hotell talle kohe lahti.



Aleksandri tänava lõpu Aleksandri hotellis on tänavu täitumus nädalalõppudel olnud 70–80 protsenti, nädala esimestel päevadel on hotell vähemalt pooltühi. Seal on olnud ka öid, kus klient vaid ühes toas ja hotelli rahvas kaalus suisa ühe korruse sulgemist. Langus võrdluses mullusega on ligemale kolmandik.



Selle aasta nägu


Uudishimulikel möödujatel on jäänud mulje, et president Lennart Meri armastatud Barclay hotellis pole sugugi igal hommikul söögilauda kaetud, aga võibolla ei ole nad piisavalt hoolikalt piilunud, sest hotelli juhtaja Urmas Uustali teada ei ole maja päris tühjaks siiski jäänud, ühe-kahe toa öid on aga olnud.



«Vene ajal öeldi, et on suur vale, väike vale ja statistika,» kommenteeris Uustal linna sõnumit. Tõsi, see rääkis turistide arvu kasvust mullu võrrelduna tunamullusega. Aasta 2009 on hoopis ise nägu.



Aleksandri hotellis tähendab selle aasta nägu koostööpakkumisi, millest mõni esmapilgul suisa ootamatu. Koostööd on soovinud nii kasiinod kui ka autotöökoda, kes hotellikundede autode enda poole remonti suunamise eest pakkusid välja hotelli reklaamimist. Koostöö meelelahutusasutustega on tema sõnul vältimatu.



Nii Aleksandri hotellis kui mujalgi tähendab selle aasta nägu ka hinnalangetamist. Selle varal on näiteks Pallase hotell suutnud täitumust mulluse jaanuari 30 protsendilt kasvatada 36-ni. Sama keti Londonis on täitumusnumbrid vastupidised: mullu jaanuaris 35, tänavu 30.



Survet hindu langetada tunnistab ka Tartu kesklinna suurima hotelli Dorpat tegevjuht Gea Puidak. Selles majas on täitumus kasvanud mullust ja tänavust jaanuari võrreldes 25 protsendilt 30-ni ja suurte konverentside puhul on maja olnud ka täiesti täis. Kuid ka seal on öid, kus 400-kohalisest majast on täis 15 protsenti.



Tuleviku ebakindlus


Draakoni juht Veiram ütleb, et võlgadest on maja pääsenud, kuid karmi kokkuhoiu tulemusel.



Rangest kokkuhoiust räägib ka Londoni ja Pallase juht Verni Loodmaa, kes sõnas, et tehnilisi uuendusi tuleb edasi lükata ja oht kvaliteedi languseks on suur, kuigi seda ei tohiks mingil juhul sallida.



Töötajaskonda on kokku tõmmatud ja juhtivtöötajatel tuleb teha ka lihtsamaid töid.


Loodmaa ütleb, et majanduslanguse olukorras jääb üha vähemaks ärikliente. Uustal küsib, et kui lennuühendusi Tallinna jääb järjest vähemaks, kust need välisturistidki tulevad. Loodmaa täiendab, et ka maismaaühendused jätavad soovida.



Omaette risk on see, et raskustes kliendid võivad hotellidele ka külma teha. Nii on Londonil ühelt pankrotti läinud Leedu turismifirmalt saamata üle 100 000 krooni ja koostööpartnerite võimalikele likviidsusprobleemidele vaadatakse üha ärevamalt.



«Palun mitte solvuda, kui küsitakse ettemaksu,» lausus Loodmaa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles