Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Tahate taksos kaardiga maksta, ent järgneb sõit pangaautomaadi juurde

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Kaks aastat taksojuhina töötanud Terje Teppanile amet meeldib. Sellegipoolest ütleb ta, et kasulikum on taksot sõita öösiti, sest siis on kliente rohkem. | FOTO: Kristjan Teedema

​Nädalavahetuseti on kesklinnast kaardimaksevõimalusega taksot Tartus väga keeruline saada. Tavaliselt tuleb sõidul punktist A punkti B käia läbi ka pangaautomaadi juurest, et sõidu eest tasumiseks sularaha välja võtta.

Tartu linnavalitsuse ühistranspordi peaspetsialisti Madis Oona sõnul linn kaardimakset kohustuslikuks muuta ei saa, kuna tegu on vaba ettevõtlusega. Kuna see on taksofirmadele rahaline teenus, siis peavad nad vaatama, kas nende firmas on kaardimakse nõudlust ning millisele kokkuleppele on võimalik pangaga saada.

Kaardimakse pahupool

«Pank võtab terminali rendi eest üle mõistuse palju raha ja kaardimakseaparaadid veavad tihti alt, eelmisel nädalal oli minule teadaolevalt 20 tõrget,» ütles Elektritakso juhatuse esimees Ermo Kontson. Isegi kui taksodes on kaardimaksevõimalus, peab klient veenduma, et tal oleks sularaha.

Kontsoni sõnul plaanib Elekt­­ritakso kaardimaksevõimaluse kaotada ja tulla välja uue süsteemiga. Kliendid sisestavad oma andmed mobiilirakenduse süsteemi kaudu ja nii saaks automaatselt kaardiga maksta. Kontsoni arvates oleks see ainuke võimalus muuta kaardimaksed töökindlaks. Kui kaardimakseaparaadil tekib tõrge, siis jääb Elektritakso juhatuse esimehe sõnul klientidele mulje, nagu püütaks neid petta.

Tartu taksopargi juhatuse liikme Kuno Kogeri sõnul on nende taksopargis 44 autot ja peaaegu kõigis on võimalik kaardiga maksta. Tema arvates on üksiküritajad need, kes firmadega ei liitu ja kaardimaksevõimalust ei paku.

Rivaal Takso võimalust kaardiga tasuda ei paku. Üks ettevõtte omanikest Rene Krause ütles, et taksos kaardiga maksmine on vaid panga propaganda, mida tema ettevõte ei toeta.

«Paljud probleemid laheneksid, kui oleks reguleeriv taksoseadus, ka teenuse kvaliteet muutuks paremaks,» ütles Krause, viidates sellele, et praegu kuulub taksovedu ühistranspordi seaduse alla.

Firma Takso Üks parki kuulub 70 sõidukit, millest umbes pooltel on kaardiga maksmise võimalus. Taksofirma juhatuse liikme Alo Henno sõnul tuleb dispetšerile öelda, et soovitakse kaardiga maksta, ja siis saadetakse kliendile vastav auto.

Vaid kaks taksot!

Tartu Postimees küsis Vanemuise tänaval kuueteistkümnest taksost, kas neis on võimalik kaardiga maksta. Selgus, et vaid kahe taksofirma autod pakkusid kaardimakseteenust. Üks FIEna taksot sõitev mees selgitas, et paljud juhid ei soovi kaardimakseterminali rentida, kuna selle kuuhind tõusis järsult.

«Kui varem pidi kuus maksma viis eurot, siis nüüd peab tasuma 20,» rääkis taksojuht. Ta lisas, et hinda võinuks tõsta vähem, sest pank teenib elektrooniliste tehingute pealt nagunii tulu.

Küsitletutest pakkusid kaar­­dimakseteenust Takso Kahe ja SV Takso takso. Taksojuhid, kel kaardimaksevõimalus puudus, olid selgeks õppinud lause: «Kuhu te minna soovite, me saame ju automaadi juurest läbi käia, kindlasti jääb mõni teele.»

Tartu linnavalitsuse ühistranspordi peaspetsialisti Madis Oona sõnul linn taksodes kaardimakset kohustuslikuks muuta ei saa, kuna tegu on vaba ettevõtlusega.

Tallinnas asuva Tulika Takso juhatuse liikme Anne Rebase sõnul on see lisakulu kliendile. Miks peaks inimene sõitma sihtkohta ringiga, et sularaha välja võtta, kui tal tegelikult on maksevahend taskus. «Äärmiselt kliendivaenulik. Võiks arvata, et Tartus on olukord parem, sest tegemist on innovaatilise linnaga,» kommenteeris ta.

Rebane lisas, et kõigis Tulika Takso all sõitvates autodes saab kaardiga maksta, ka FIEna sõitvad taksojuhid peavad võimaldama kaardimakset. Tema sõnul moodustavad kaardimaksed kuni 40 protsenti kõikidest maksetest.

Swedbanki kommunikatsioonijuht Kristi Roost ütles, et taksojuhtidele ja laadamüüjatele on parim lahendus nutiterminal. See tuleb välja osta, igakuiseid rentimisega seonduvaid lisakulutusi makseaparaadiga ei tule.

Roost lisas, et kuna nutiterminal on niivõrd uus, ei pruugi taksojuhid sellest veel teada. Ülekannete eest makstav hind ei ole fikseeritud ja pank teeb iga kliendiga lepingud eraldi. Roosti sõnul sõltub tehingu maksumus erinevatest asjaoludest.

Tagasi üles