Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Harjutamine lisab kiirabiautojuhi kätesse kindlust

Lisatud video!

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Ilmatsalu järve jääl sõitu harjutanud kogenud sohvrid suutsid masina sirgeks saada ka lootusetuna näivast külglibisemisest. | FOTO: Kristjan Teedema

Kui mõnele kohalikule võis viimastel päevadel Ilmatsalu järvel nähtud kiirabiautode jäärajasõit näida niisama hullamisena, siis asjatundjate kinnitusel on see väga vajalik sõidukoolitus libedal teel. Seda enam, et sihtasutuses Tartu Kiirabi on kõigil juhtidel kohustuslik läbida koolitus korra aastas.

Üks asi on hoida libedal teel stabiilsena sõiduautot, hoopis teine aga märksa kaalukamat väikebussi, näiteks kiirabiautot. Et sõiduoskused ikka värsked püsiksid, käisid Lõuna-Eesti kiirabiautojuhid eile sõiduvõtteid harjutamas Ilmatsalu järve jääl. Harjutati nii pidurdamist, põikeid kui ka seda, kuidas masinat külglibisemiselt uuesti otseks saada.

Koolitus hoiab käed soojad

Algul harjutasid kiirabiautojuhid Raadil betoonile valatud jäärajal, ent soe ilm ja päike sulatasid selle. Ilmatsalu järve jääl oli aga avarust ja muu liiklus koolitust ei ohustanud. Lisaks sõiduharjutusele korraldati sohvritele ka seminar, kus arutati läbi põhilisemad liiklusohtlikud olukorrad ning võimalused neid hästi lahendada.

Kiirabiautojuhtidele korraldas koolituse osaühing Autosõit. Firma alustas 2002. aastal tegevust, et koolitada alarmiga sõidukite juhte, nagu rääkis ettevõtte müügijuht Toomas Alekõrs. Hiljem lisandusid teisedki autokooliteenused, kuid firma esialgne eesmärk on siiani säilinud.

Alekõrs rääkis, et sihtasutus Tartu Kiirabi tellib kogenud juhtidele lisakoolitust igal aastal. «Et autojuhid saaksid hoida nii-öelda käed soojad,» ütles ta. Põhjust selleks on Alekõrre sõnutsi piisavalt, sest meie kliimas võib talvistes liiklusoludes esineda ekstreemsusi peaaegu iga päev. Ta lisas, et kui õhutemperatuur pendeldab ööpäevas plussi ja miinuse piirimail 15 kraadi ulatuses, siis on libeduse teke paratamatu.

«Tartu kiirabi on hooliv asutus, mis muretseb selle eest, et nende juhid jõuaksid ikka kindlalt kohale ning ka masinate remondikulud oleksid väiksemad,» võttis Alekõrs kokku koolituse eesmärgi.

Tartu kiirabi koolitusjuht Andras Laugamets kinnitas, et kohustus kord aastas libedasõidukoolitusel käia on kõigil 120 juhil. Lisaks võetakse juba kümmekond aastat korraldatavatele koolitusele ka teiste Lõuna-Eesti haiglate kiir­­abitehnikuid.

Ilmaga vedas

«Eks nende koolituste korraldamisega ole nagu suusavõistlustega: paned aja kalendrisse, aga jää sulab vahepeal ära,» kirjeldas Laugamets. Nii ei jõudnudki mullu kõik juhid koolitusele, sest talv sai enne lihtsalt otsa.

Sel talvel saavad kõik juhid jääsõitu proovida. Ehkki sohvrid on Laugametsa sõnul väga kogenud, tunnevad nad loodetavasti end pärast harjutuspäeva roolis veelgi kindlamalt.

Harjutusel kasutatakse kiirabi varuautosid, mitte neid, mis on parasjagu teenistuses, nagu rääkis Laugamets. Jääsõitu teha väikebussi asemel sõiduautoga pole tema sõnul mõtet, sest need sõiduvahendid reageerivad libedates oludes erinevalt. Koolituse eest tasub terviseamet.

Tagasi üles