Tartu piirile kerkib moodne tankla

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aasta lõpuks peaks vana Narva maantee ääres valmima uus tankla, mis pakub mugavat peatumiskohta suurveokitele.
Aasta lõpuks peaks vana Narva maantee ääres valmima uus tankla, mis pakub mugavat peatumiskohta suurveokitele. Foto: Margus Ansu

AS Tartu Terminal avab selle aasta lõpus Tartu vallas vana Narva maantee ääres Raadi teenindusjaama, mis pakub muu hulgas parkimisvõimalust suurtele pikamaasõidu veokitele.

ASi Tartu Terminal juhatuse liige Rauno Raudsepp ütles, et uus teenindusjaam jääb kunagise Raadi sõjaväelennuvälja väravasse. «Läheduses valmib Eesti Rahva Muuseum. Samuti on ümbruses kiiresti arenev elamupiirkond. Kõik need tegurid said määravaks antud krundi valikul,» põhjendas Raudsepp uue tankla asukohta.

Uue jaama ehitusse ajendas ettevõtet investeerima Terminali brändiga teenindusjaamade edu viimase kahe aasta jooksul. «Võttes aluseks Tõrvandi teenindusjaama edukat kahte aastat, siis on arendatava tankla kontseptsiooniks samuti nn truck station ehk teenindusjaamas asuv parkla võimaldab parkida 12 veoautol, sealjuures on autojuhtidel võimalik kasutada jaamas asuvaid tualette ning duširuume,» rääkis Raudsepp.

Autopesula ja kauplus

Samuti sobib Raudsepa sõnul uus tankla peatumiskohaks ka turismibussidele, kuna bensiinijaama on hea ligipääs, pakutakse süüa ja töötab kauplus. Raadi teenindusjaama on kavandatud ka nüüdisaegne mehitatud autopesula, mille aegu saab broneerida tulevikus mobiilirakenduse kaudu. Lastele tuleb teenindusjaama haljasalale aiaga piiratud mänguväljak.

Raudsepa sõnul on Raadi-Kõrveküla kergliiklustee, mille ääres uus teenindusjaam asub, Tartu üks populaarsemaid tervisespordiradu. Samas on Raadi pargi ääres asuv autoparkla suviti pidevalt täis ning tervisesportlastel pole sageli sõiduvahendit kusagile jätta.

Väline jõusaal

«Seetõttu võiks tulevikus olla üheks alternatiiviks Raadi teenindusjaam,» lausus Raudsepp. Selle hoogustamiseks paigaldatakse Raadi teenindusjaama lihtsakoeline välijõusaal, millesarnased koguvad Euroopas järjest enam populaarsust.

«Eestis pole ma sellist asja näinud, aga näiteks Saksamaal on need ülipopulaarsed. Seal on kangid ja hantlid, mis on kettidega kinni, ning raskuste tõstmiseks aparaadid. Igaüks tuleb ja teeb,» kirjeldas Raudsepp. Ta märkis, et jõusaal on mõeldud kõigile tanklas peatujatele, kuid tõenäoliselt hakkavad seda rohkem kasutama kergliiklusteel liikuvad tervisesportlased.

Kergliiklusteelt on teenindusjaama projekteeritud ka kaks jalakäijate teed. Jaama ehitab OÜ Mapri Ehitus ja valmimistähtaeg on selle aasta detsember.

Kuues tankla

Tartu Terminal on 1994. aastal asutatud aktsiaselts, mis on eestimaine pere-ettevõtte ning kuulub täielikultEesti kapitalile. Ettevõte on välja kasvanud omaaegsest Tartu naftabaasist, mis valmis Kärknas juba 1968. aastal. Maksuameti andmetel  kuulub Tartu Terminal Eesti kümne suurima maksumaksja hulka.

Tänavu kevadel avas Tartu Terminal Karlova sadamas Emajõe tankla, mis lahendas pikka aega kaatri- ja paadimeestele muret teinud tankimisprobleemi. Raadi tankla on ettevõtte kuues teenindusjaam.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles