Tartu bussijaama planeering vajab lisaanalüüsi

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu bussijaam.
Tartu bussijaam. Foto: SCANPIX

Kuna Tartu bussijaama ümberehituse planeeringu arutelu on takerdunud erimeelsustesse, alustas maavanem planeerimisseaduse kohaselt järelevalvet, et kuulata ära kõik pooled.

Maavalitsus kohtus nii arendajaga, linnaga kui ka nende kodanikega, kelle ettepanekuid pole planeerimises arvestatud, rääkis maavanem Reno Laidre. «Vaideid jäi üles palju,» tõdes ta ning avaldas siiski lootust, et kompromiss võib olla lähedal. Kõigi soovidele pole niikuinii võimalik vastu tulla.

Turu 2, Soola 8, 4 ja 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu menetluses on jäänud maavanema hinnangul lahendamata vaideid neljast valdkonnast. «Tahame linnavalitsuselt täpsustusi ja selgitusi ning vastuste põhjal otsustame, kas algatada planeering või peatada see,» selgitas Laidre.

Täpsustavaid selgitusi oodatakse kergliikluse ja muu liikluse osakaalu kohta planeeritaval alal. Näiteks, kas jalakäijate ala busside kõrval ikka on vähemalt 3,8 meetrit lai. Planeeringu kriitikute hinnangul pole busside peatumisalas piisavalt arvestatud pakiruumide kasutamist ja ratastooliga reisijate väljumist või pealeminekut.

Samuti tekitab küsimusi busside manööverdamisala ja perroonide parameetrite piisavus. Nimelt on vastulauseid esitanute hinnangul Tallinna bussid juba praegu 15 meetrit pikad ning tekib küsimus, kas need ikka mahuvad manööverdama.

Bussijaama ruumide suurus ja ootesaali piisavuski sattus kriitikute tule alla. Arendust plaaniv Estiko on seisukohal, et bussijaam saab olema senisest suurem. Vastulausetes on avaldatud aga seisukohti, et Tasku keskuse ruume ei saa bussijaama ruumide hulka arvestada. Lisaks muutub keerulisemaks bussijaama minek kaubanduskeskust läbimata.

Eraldi teemana on tõstatatud ventilatsioon, sest kogemused näitavad, et siseruumidesse või maapinna alla viidavais bussiterminaalides on halb õhk. Estiko lubab korraliku ventilatsiooni. Vastulausetes on nõutud aga, et suitsugaasid peaksid saama väljuda ka kriisiolukorras ehk siis, kui tekib elektrikatkestus.

Nii tegi maavanem arendajaile ettepaneku vaadata üle, kas tulevase bussijaama ruumid, perrooniala ning busside manööverdamisruum on piisavalt avar.

Laidre hinnangul on materjal väga keeruline ja mahukas ning nii arendajal, linnal kui ka kodanikel on seal väga suured huvid. Praeguses seisus ei saa maavanem planeeringule veel oma heakskiitu anda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles