Pargi tänava uus kergliiklustee tekitab siiani eriarvamusi

Kertu Kula
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pargi tänava remont.
Pargi tänava remont. Foto: Kristjan Teedema / Postimees

Nädala alguses arutati Pargi tänava ehitustööde plaane ning kuigi Karlova selts leiab, et kergliiklustee tuleb rajada mõlemale poole teed, on linnavalitsus jätkuvalt seisukohal, et see on keeruline protsess ning ohtlik, sest teele jääksid ette elektripostid.

Esmaspäeval arutasid linnavalitsuse, Karlova seltsi ja Tartu veevärgi esindajad ning ehitusasjatundjad korralisel koosolekul Pargi tänava tuleviku üle. Osapooled jõudsid küll mitme lahenduseni nagu näiteks selleni, et Tähe ja Pargi tänava ristmikule tuleks rajada ohutussaar, et parandada ristmikul nähtavust. Lisaks pooldati, et rajada tuleks 40 parkimistaskut, et vältida autode hoovi parkimist. 

Probleeme aga valmistab siiani kergliiklustee rajamine, mis peab seltsi sõnul olema mõlemal pool sõiduteed.

Segavad elektripostid

«Need lahendusid, milleni jõuti, olid kompromissid selles mõttes, et need pole meie seisukohast võibolla kõige paremad, kuid eks me pidime seal ka järele andma,» rääkis Karlova seltsi linnaruumitoimkonna liige Ilmar Part. Ta lisas, et kõige problemaatilisem küsimus on kergliiklustee rajamine, mida ei saa paraku elektripostide tõttu rajada mõlemale poole sõiduteed.

Tartu abilinnapea Valvo Semilarski kinnitas, et mõlemasse serva kergliiklustee rajamine on keeruline ettevõtmine, sest see tähendab eelkõige kaablite ringi tõstmist. «Oleme kaks korda Eesti Energiale linnavalitsuse poolt järelepärimisi teinud ning nad on leidnud, et see pole vajalik,» ütles ta ning lisas, et vastasel juhul tekib olukord, kus jalg- ning jalgrattateel asetsevad elektripostid, mis iseenesest on liiklejatele ohtlikud.

Abilinnapea sõnul on postide ümberpaigutamine keeruline ning lisas, et Karlova seltsile pakuti lahenduseks välja sõidutee kitsendamist. Kui siiamaani oli sõidutee kuus meetrit, siis nüüd ahendatakse seda 0,4 meetri võrra, mida kasutatakse aga kergliiklus- ja sõidutee turvalise riba eralduseks, ütles ta.

Seltsi ühiskiri

Karlova selts saatis üleeile ka linnavalitsusse kirja, milles märgitakse, et senise kavandatud kahesuunalise rattateega võib nõustuda ühes sõidutee servas ainult juhul, kui see on kõnniteest selgelt eraldatud, kas kividest laotud turvariba või eri kõrgustele viimise abil.

Lisaks soovib selts, et kui rattatee jääb ühte sõidutee serva, siis parkimine peab täies ulatuses olema teises servas ehk paariarvuliste majade poolel (mitte paaritute numbritega majade poole nagu oli viimasel projektiversioonil) või peab sõidu-ja rattatee vahel olema omakorda nõuetele vastav turvariba.

Semilarski kinnitas, et linnavalitsus soovib Karlova seltsi soovidega arvestada ning koostab pärimistele ka praegu vastust. Ta lisas, et kui viimase kokkusaamise põhjal koostatud projekt on lauale pandud, tutvustatakse seda ka seltsile, ning töödega liigutakse edasi ainult siis, kui on olemas kõikide poolt ühtne arusaam.

Praeguseks on remonditööd Pargi tänaval juba alanud. Rajatud on maa-alused kommunikatsioonid ja ootel on lõplik teegabariitide määramine. Plaanikohaselt peaks tööd valmima selle aasta oktoobris.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles