Kõigilt rongidelt Tartu vaksalis bussile ei jõua

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kristjan Teedema

Tööpäeviti saabub Tartusse 15 reisirongi, kuid hommikul Jõgevalt ja õhtul Tallinnast tulijad võivad vaksalis näha vaid linnaliinibussi tagatulesid, sest pea poolte rongide ja busside sõiduplaanid ei klapi kokku.

Tartu linnaliinibussidel hakkavad esmaspäeval kehtima uued sõiduplaanid. «Miks on uued bussiajad viimata vastavusse uute rongiaegadega, palun kohest vastust ja reageeringut, veel ei ole uued ajad kehtima hakanud,» tekkis aga nädal enne seda kiri Tartu kodulehe «Ametnik vastab» rubriiki.

Kirjutaja on Elroni rongide ja Tartu linnaliinibusside uute sõiduplaanide kohta toonud mõned näited, mida ta nimetab absurdseks olukorraks: näiteks Jõgevalt jõuab rong Tartusse kell 7.50, samal ajal väljub vaksali eest Raudteejaama peatusest liin number 7 ja kaks minutit hiljem liin 20.

Bussi tagatulesid võivad näha ka kell 22.09 pealinnast Tartusse jõudva rongiga tulijad: number 7 väljub minut ja number 20 kaks minutit pärast rongi saabumist. Kell 10.16 ja 19.31 Tallinna-Tartu rongiga saabujatel pole aga kiiret: eelmised bussid on läinud paar-kolm minutit enne rongi saabumist ja järgmisteni on aega 19–20 minutit.

Sellised ebakõlad ehk paari või paarikümne minuti pikkused vahed rongi saabumise ja bussi väljumise vahel pole mõistlikud, nentis Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak.

«On mõistlik, kui buss väljub viis minutit pärast rongi saabumist,» ütles ta. «Aga küsimus on selles, kuidas selline asi saavutada, sest busside sõiduplaanide koostamisel tuleb arvestada väga paljude muutujatega – inimestel on ju vaja õigeks ajaks tööle saada ning tuleb vältida, et Riia tänaval sõidavad bussid üksteise sabas.»

Rein Haagi sõnul saaks vaksalis ümberistumise probleemi üsna lihtsalt lahendada, kui bussid sõidaksid ringliinide asemel pendelliinidel ehk kindlast punktist kesklinna. «Siis oleks sõiduplaani lihtne teha,» märkis ta. «Sakslased soovitasid meile pendelliine, aga tartlased polnud sellega nõus, inimesed tahavad ringliiniga linna ühest otsast teise sõita.»

Reisirongiliiklust korraldav Elron pole ettevõtte müügi- ja arendusjuhi Norbet Kaareste sõnul klientidelt saanud tagasisidet, et Tartus on ümberistumine võimatu. «Meie kogemus näitab, et omavalitsused kohendavad oma sõiduplaane reisirongide järgi, näiteks Viljandi ja Rapla teevad nii,» ütles ta. «Tegeleme asjaga, et ka Tartus sõiduplaanid klappima saada. Tartu linn on tegelikult väga tubli olnud: vaksalis on hea infoedastus ja raudteejaama juurde käib kaks bussiliini.»

Tartu abilinnapea Valvo Semilarski kinnitas, et rongide ja linnaliinibusside sõiduplaanid on linnamajanduse osakonna tähelepanu all ning küsimusega tegeletakse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles