Korraldaja õpib igast maratonist

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu maratoni aegne liikluskorraldus peaks olema politsei üleriigiline operatsioon. Vaid Lõuna prefektuurile on see üritus liiga suur.
Tartu maratoni aegne liikluskorraldus peaks olema politsei üleriigiline operatsioon. Vaid Lõuna prefektuurile on see üritus liiga suur. Foto: Sille Annuk

Klubi Tartu Maraton juht Indrek Kelk ütleb, et korraldajatel saabub väsimus alles kaks päeva pärast maratoni.



39. Tartu maraton on läbi. Kuidas rada vastu pidas?


Üle ootuste hästi. Kindlasti ei olnud see tagapool nii hea, kui paremates ilmaoludes oleks teha saanud, aga jälg oli enam-vähem lõpuni, kuigi välja veninud ja loperdas. Kartsime, et jälg läheb täitsa ära.

Kuidas korraldajad vastu pidasid?

Pole kuulnud, et midagi oleks juhtunud. Tavaliselt on teisipäev korraldajatele kõige hullem. Esmaspäeval veereb vanker veel hooga edasi. Suurim väsimus tuleb teisipäeval. Siis mõte enam ei tööta.

Kui palju lumeuputus kulusid juurde tõi ja kust see raha saadakse? Riigipoolset tuge oli teil tänavu napilt.

Riigiga seotud institutsioonide toetus on sel aastal ainult kultuurkapitali 70 000 krooni. Hasartmängumaksunõukogu toetus, mis eelmistel aastatel oli 300 000 – 500 000 krooni, on tänavu null.

Õnneks oli liikluskindlustuse fond viimasel hetkel valmis meid suurelt toetama, et rahapuudusel ei jääks teed puhtaks lükkamata või liikluskorralduse asjad tegemata.  Nii saime anda teedemeestele sõnumi, et kõik asjad tehakse täies valmiduses kindlasti ära. Tänan kõiki teedeteenistusega seotud inimesi.

Nii Otepääl kui ka teeninduspunktides tekkisid maratoni ajal suured liiklustropid. Nii et isegi linnast bussidega saabunud inimeste seas oli neid, kes sõna otseses mõttes otse bussist rajale läksid. Elvas võttis parklatest väljapääs pool tundi. Mis siin parandada saab?

Anumast saab vett välja valada nii palju korraga, kui anuma suu kannatab – Elva parklatest väljasõidul ei olegi muud võimalust. Üksainus maantee peab selle voolu välja laskma. Politsei reguleeris – vähemalt siis, kui mina kohal käisin – väga hoogsalt. Aga ummikud on selliste massiürituste ajal paratamatud.

Mis puutub starti jõudmisse, siis Tartust tulevate reisijate hulk osutus üle ootuste suureks. Lisabusside tellimine võttis nii palju aega, et viimaste bussidega tulijad jõudsid tõesti viimasel hetkel starti. Peame sellest õppust võtma. Tähtis on piletite eelmüügi tõhustamine, sest muidu on väga raske prognoosida, kas meil on 200 või 2000 inimest bussiga tulemas.
 
Ehkki teed olid hästi lahti aetud, tekkisid olulistes kohtades ummikud. Kuigi kõik väljas olnud politseijõud ja liikluskorraldajad tegid head tööd, on see üritus Lõuna prefektuurile liiga suur. See peaks saama üleriigiliseks operatsiooniks.

Miks jäi teleülekanne lühemaks? Klubil Tartu Maraton tuli ülekande eest maksta kaks miljonit krooni. Kas kulud nüüd vähenesid?

Põhjus on ilm. Kopterivõtteid ja signaali, mis läbi õhu liigub, polnud võimalik toota. Seda oleks saanud võistluspäeval teha, aga eelmistel päevadel oli nii hull ilm, et testimine ei osutunud võimalikuks. Kopter ei saanud Eestis maanduda. Tehnika nõuab aga vähemalt ühte testimispäeva. Nii sai ainult maa pealt pilti toota ja edastada raja peal olevate satelliitjaamade kaudu.

Kulud sellega seoses vähenevad, aga kui palju, veel ei tea. Raha pole veel liigutatud.  
Maratonil oli iseseisvusaja rekordarv osalejaid. Kas toitu jätkus teeninduspunktides kõigile?


Jah. Igal pool jäi asju üle.

Sellega seoses ettepanek: edaspidi võiks paigutada lauad mõlemale poole rada. Kui põhimass sõitjaid kohale jõuab, ei mahu kõik ligi.

Sellele läheme varsti suuremas mahus üle. Matul olid nad  kahel pool rada, lisaks keskel, ja probleeme ei olnud. Aga kaugemal tuleb sellise massi puhul minna kahelt poolt toitlustamisele. Keerulisemaks läheb teisele poole rada lisavarude, eriti sooja joogi viimine.
 
Teine ettepanek – finišis võiks edaspidi olla rohkem riietusruume. Meeste riietusruumi põhimassi saabumise ajal enam ei mahtunud?

Tõsine probleem. Hea meelega tahaks topeltsuuruses riideruume. Ajutiste paigaldamist takistab ruumipuudus. Puid meil ei ole voli maha võtta, et suuremaid telke panna.

Siseruumide osas on helesinine unistus paberil – Tartumaa tervisespordikeskuse laiendus. Selle maksumus on umbes 50 miljonit krooni, tervisespordikeskus otsib praegu rahastamisvõimalusi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles