Matemaatika on väikses koolis au sees

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Matemaatikaõpetaja Ljubov Goro­detskaja (vasakul) töötab Kallaste keskkoolis 1991. aastast, tema kolleeg Natalja Potašen­kova hakkas seal matemaatikat õpetama 25 aastat tagasi.
Matemaatikaõpetaja Ljubov Goro­detskaja (vasakul) töötab Kallaste keskkoolis 1991. aastast, tema kolleeg Natalja Potašen­kova hakkas seal matemaatikat õpetama 25 aastat tagasi. Foto: Margus Ansu

Viimaste riigieksamite tulemuste järgi on Kallaste keskkool Eesti 237 gümnaasiumi hulgas 56. kohal. Matemaatika valis kevadel riigieksamiks Kallaste keskkooli neli abiturienti, kelle teadmiste tulemusena oli kool 15 parima gümnaasiumi hulgas 11. kohal.

«Normaalne tulemus, aga oleks võinud olla veel parem,» ütles Kallaste keskkoolis matemaatikat, bioloogiat, keemiat ja maateadust õpetav Ljubov Gorodetskaja, kelle käe all õppisid kevadised abituriendid. Normaalne tulemus tähendas 83, 73, 60 ja «ühe väga targa poisi vaid 47» punkti sajast.

«Matemaatika on meil populaarne, meie lapsed lähevad edasi õppima neile aladele, kus seda ainet on vaja,» märkis Kallaste keskkooli teine matemaatikaõpetaja Natalja Potašenkova.

«Kellele meeldib, sellele meeldib, aga neid jääb aina vähemaks,» lisas Gorodetskaja. «Sel aastal läheb raskeks, sest matemaatika riigieksam tuleb jälle kõigil õpilastel teha. Aga matemaatika on osale õpilastest raske, sest kõigile pole antud matemaatilist mõtteviisi. Nagu kõik ei suuda luuletust kirjutada, nii ei suuda kõik matemaatikast aru saada.»

Kevadel lõpetas gümnaasiumi kümme noort, neist üks kuldmedaliga. Nad kõik õpivad edasi: kõrgkooli läinud kuus noort valisid proviisori, infotehnoloogia, majanduse, arhitektuuri, ettevõtluse ja avaliku halduse eriala. Kaks noormeest õpivad autoasjandust ja keevitamist, kaks neidu Räpinas floristiks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles