Tartu Ülikooli botaanikaaed sai kingiks elektriauto

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Siin peab enne mõtlema, kui tegutsed, kõik on veel väga võõras, ütles Tartu Ülikooli botaanikaaia direktori asetäitja Jüri Sild (roolis).
Siin peab enne mõtlema, kui tegutsed, kõik on veel väga võõras, ütles Tartu Ülikooli botaanikaaia direktori asetäitja Jüri Sild (roolis). Foto: Margus Ansu

Siin peab enne mõtlema, kui tegutsed, kõik on veel väga võõras, ütles Tartu Ülikooli botaanikaaia direktori asetäitja Jüri Sild (roolis), kes tegi botaanikaaiale kingitud elektriautoga esimese sõidu garaažist tulbipeenra juurde.

«Peale mahub neli inimest, turvavöödki on sõitjatele olemas,» tutvustas uut sõiduriista botaanikaaia direktor Heiki Tamm (seisab taga).

Ta selgitas, et Eesti kütusemüüja Olerexi kingitud elektrisõiduk Melex 943 on mõeldud liikumispuudega inimeste sõidutamiseks. Puuetega inimesed võivad botaanikaaeda külastada tasuta ja ka Melexiga sõidu eest ei küsita neilt raha.

Spidomeetri järgi võib elektriline golfiauto sõita kuni 40 kilomeetrit tunnis, aga botaanikaaias vurab see masin vaikse nahinaga tükk maad aeglasemalt.Ühelt poolt tahavad sõitjad ju ringi vaadata, teisalt on botaanikaaias õueala, kus suurim lubatud kiirus on 20 kilomeetrit tunnis.

Kui kedagi pole parajasti vaja sõidutada, saavad aednikud elektriauto tagumise istme muuta ruutmeetrisuuruseks kastiks, milles on hea tööriistu vedada. Ei ole probleemi ka sõidukile käru taha haakimisega – olemas on nii konks kui ka käru.

«Elektriauto soetamise mõte tuli botaanikaaia direktorilt,» ütles Olerexi üks omanik Andres Linnas, kes on hariduselt bioloog nagu ka firma teine omanik Antti Moppel. «Elektriauto on nüüdisaegne, innovatiivne ja keskkonnahoidlik sõiduvahend. Kõik algabki mõtlemisest, sellepärast me seda mõtet ning botaanikaaeda ja veidi laiemalt ka Tartu linna toetamegi.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles