Kiirabiauto sattus kahte avariisse

Jõgevalt Tartu haiglasse patsienti toimetanud kiirabiauto sattus kahte järjestikusesse avariisse.

FOTO: Politsei

Möödunud nädalal eluohtlikus seisundis patsienti Jõgevalt Tartu haiglasse toimetanud kiirabiauto sattus Emajõelinnas kahte järjestikusesse avariisse, kuid jõudis lõpuks siiski kohale.

Möödunud neljapäeval, 19. jaanuari hommikul pöördus Jõgeva haiglasse 58-aastane naine, kes kurtis rinnus tugevat valu. Kohapeal tuvastati patsiendil ulatuslik südamelihaste infarkt ning ta otsustati viia kiiresti kiirabiga Tartu haiglasse.

Tartu linna piiril tekkis patsiendil kliiniline surm. Teda hakati elustama, samal ajal püüdis auto juht haiglani jõuda.

Jätkas teekonda

See osutus aga üllatavalt keeruliseks, sest kaasliiklejad ei andnud naise elu eest võidelnud meedikuile teed.

Sireeni huilates ja sisselülitatud vilkuritega kiirabiauto jõudis kell 10.17 Riia ja Turu ristmikule. Punase tulega ristmikku ületanud alarmsõidukile sõitis külje pealt sisse sõiduauto Seat, mille juhile põles fooris roheline tuli. Kiirabi jätkas aga sõitu mööda Riia tänavat, sest üliraskes seisundis patsient tuli haiglasse viia.

Vaid paar minutit hiljem, kell 10.19 sõitis Riia ja Lembitu tänava fooriga ristmikul kiirabisõidukile ette järgmine sõiduauto. Veelgi rohkem räsituna jätkas kiirabiauto sõitu ka pärast kokkupõrget Audiga. Kummaski liiklusõnnetuses inimesed vigastada ei saanud.

Brigaad andis patsiendi üle Tartu arstidele, seejärel naasis kiirabijuht viimasesse avariipaika. Jalgsi, sest masina radiaator sai viga ja jahutusvedelik voolas välja.

Lõuna prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse vanemkomissar Kaido Iste ütles, et seaduse järgi peab ka eritalituse sõiduki juht tagama operatiivsõidul liikluse ohutuse. «Sellegipoolest tuleks teistel liiklejatel, kuuldes operatiivsõiduki helisignaali või nähes vilkureid, olla liikluses eriti tähelepanelik ning anda ohutult teed alarmsõidul olevale sõidukile,» lisas ta.

Ei anta teed

Jõgeva haigla juht Peep Põdder ütles Tartu Postimehele, et kiirabiauto on praegu rivist väljas, kuid pärast remonti saab väärt masina uuesti liikuma. «Betti on meil selline kõrgem tugeva raamiga neljarattaveoline auto,» kirjeldas haiglajuht. «Auto saab korda teha, peamine, et inimene jäi ellu,» leidis Põdder.

Samas tõdes ta, et autojuhid on muutunud kiirabiautode suhtes hoolimatuks ja see on kurb.
Kiirabiteenuse kättesaadavus Jõgevamaal õnnetuste tõttu ei halvenenud, Bettit asendavad kiirabiautod Liisi ja Teele.

Tagasi üles