Vabaduse sillale otsitakse otstarvet?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

Käisime naabrimehega juuni alguses, pärast seda, kui Tartu linnavalitsus teavitas tartlasi Laia tänava kahesuunaliseks muutmisest, linnavalitsuse liikluspealiku Tõnu Lukmanni jutul, et saada teada, kuis siis Laia tänava kahesuunaliseks muutmine hajutab vanalinna liikluskoormust ja seda vanalinnast välja viib.


Vastuseks näitas ta Annelinna-poolset Sõpruse silla ringi, öeldes, et seal hajutabki. Tema arvates ei ole Lai tänav vanalinnas, kuna vanalinn jäävat ülikooli ja Emajõe vahele (huvitav määratlus). Seega olevat Laia tänava muutmine magistraalteeks ainult heategu Tartu vanalinnale.

Ühtegi mõjuvat põhjust ta välja ei toonud ega muutnud ka küsijate arvamust, sest möödunud aasta ummikud, autode heitgaasid ja praod Lai 28 hoone seinas (tekkimisaeg 2010 september, läbimõõt kuni 0,5 cm) ei andnud rahu.

Muu seas selgus, et Tõnu Lukmann ei ole mitte üksnes liiklusspets, vaid suur ajaloosõber. Nimelt loonud juba Peeter I silla ja Laia tänava selleks, et tsaari korteež pääseks Narva mäelt otse läbi vanalinna Tallinna teele takistusi kannatamata.

Vibratsioon ja praod seintes pidid olema emotsioon, mis tekkinud ilmselt frustratsioonist Tartu linna liikluskorralduse-korralageduse tõttu. Emotsioon olevat seegi, kui õhtul voodisse heites tunned kogu kehaga möödasõitvate autode tekitatud vibratsiooni.

Vastuvõtult lahkusime linnaametniku pakutud lahendusega: kui jõudsid osta korteri vanalinna, siis ilmselt jõuad osta elamispinna ka mujale. Riia mäel pidid inimesed elama midagi kurtmata.

Järeldus: Tartu vanalinna on plaanitud teine Riia mägi koos sealse liiklustiheduse, heitgaaside jms toredaga.

Võtsin uurida müra- ja vibratsiooniuuringud septembrist 2010, kui liiklus oli kahesuunaline. Mürauuringus seisab, et mõõdetud ekvivalentne müratase Laial tänaval oli 68,4–70,5 detsibelli, mis ületab isegi lubatud piirtaseme ehk 70 dB tööstuspiirkonnas.

Mõõtmised näitasid ka, et maksimaalne müratase oli 97,6 dB, mis ületab oluliselt maksimaalse lubatud mürataseme 85 dB päeval. Vibratsiooniuuring Jakobi 34 elukorteris näitas, et veoautode ja busside möödasõidul ületati summaarne lubatud vibratsioon.

Huvitav, kas nüüdsest on Tartu vanalinna säilimine või mittesäilimine liiklusnõukogu otsustada? Rääkimata liiklusohutusest. 2010. aasta septembri kiirusmõõtmistel selgus, et Laial tänaval ületatakse pidevalt kiirust, kuigi kohe kõrval on õppeasutused, mille õpilased ületavad tihti Laia tänavat.

Samuti kõnnib kogu Supilinn üle Laia tänava kesklinna. Isegi ühesuunalise liikluse korral on tänavat ohtlik ületada. Miks soovitakse jalakäijate elud ohtu seada?
Tartu, tarkade mõtete linn?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles