Näitleja vigastus toob lavale teise peaosalise

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Dvinjaninov.
Andres Dvinjaninov. Foto: Andres Ehrenpreis

Sel laupäeval Vanemuise teatri suures esietenduv operett «Orpheus põrgus» sai olude sunnil uue nimirolli täitja. Nimelt astub lavale Andres Dvinjaninov, sest algselt nimiosa kehastama pidanud Urmas Põldma sai hiljuti Estonias «Silva» esietendusel tõsise jalavigastuse.


Urmas Põldma soovis küll meelekindlalt Vanemuise esietendusel osaleda, ent eilne päev näitas, et vigastus ei võimalda füüsilist pingutust ning laulja vajab taastumiseks täielikku rahu, vahendas Vanemuise pressiesindaja Ave-Marleen Rei.

Andres Dvinjaninov on oma pika teatrikarjääri jooksul lisaks draamalavastustele osalenud nii muusikalides, operettides kui ooperites. Rolli omandamine viie päevaga on tõsine väljakutse, kuid Orpheuse roll pole mahult õnneks väga suur. Vaid seetõttu on nii kiire asendamine üldse võimalik.

«Dvinjaninov on väga võimekas artist ning ootame huviga tema rollilahendust esietenduvas operetis,» ütles teatri juht Paavo Nõgene.

Jacques Offenbachi «Orpheus põrgus» on kirjutatud 1858. aastal ning seda teost peetakse esimeseks klassikaliseks täispikaks operetiks. Sisult on see antiikse loo üsna häbematu paroodia ning lõikav satiir omaaegse Prantsusmaa ühiskondlike ning poliitiliste olude aadressil.

Kuulsaim meloodia sellest operetist on kindlasti «Galop infernal» (põrgugalopp), mida tänapäeval tuntakse kankaanina (can-can).

Opereti lavastab Marko Matvere, muusikajuht ja dirigent on Lauri Sirp, kunstnik Liina Keevallik, koreograaf Marika Aidla ning valguskujundaja Tõnu Eimra.

Osades - Alla Popova, Andres Dvinjaninov, Mati Kõrts, Maria Kallaste, Atlan Karp, Valentina Kremen, Tõnu Kattai, Jaan Willem Sibul, Merle Jalakas, Pirjo Püvi, Karmen Puis ja Siiri Koodres.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles