Autojuhtidel ja jalakäijatel läheb elu veidi paremaks

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartumaa remondiobjektid 2010.
Tartumaa remondiobjektid 2010. Foto: Lõuna regionaalne maanteeamet

Kuigi riigi rahakott on kõhnem kui paar aastat tagasi, tuleb autojuhtidel ka sel kevadel ja suvel Tartumaa riigiteedel sõites pindamise või muude tööde pärast gaasi maha võtta.


«Väga suuri teetöid Tartumaal tänavu küll ei tule, aga meie eelarve pole siiski eelnevatest aastatest oluliselt väiksem,» ütles Lõuna regionaalse maanteeameti direktori asetäitja teede arengu alal Janar Taal.

Tartumaa tänavused suurimad teetööd tehakse Tartu läänepoolsel ümbersõidul ja Mehikoorma-Laaksaare teel.

Tartu läänepoolse ümbersõidu uuendamiseks alustatakse Postimaja ristmiku ehitamist ja remonditakse Variku viadukt. Ehitus läheb lahti sügisel, mitte enne oktoobrit.

«See on kallis töö ning riigihanke tulemuste kinnitamine võib vaidluste pärast aega võtta,» selgitas Janar Taal. Tartu läänepoolse ümbersõidu uuendamine on mitmeaastane projekt, mille raha tuleb Ühtekuuluvusfondist.

Teine suurem teetöö, Piirissaare ja suure maa vahel ühenduse parandamiseks tolmuvaba katte tegemine Mehikoormast Laaksaarde, algab kevadel. Tolmuvabaks muutub 15 kilomeetrit kruusateed sügiseks.

Uus sild


Suuremate maanteede katete säilitamiseks pinnatakse 63 kilomeetrit, 28 teelõigu pindamine maksab ligi 13 miljonit krooni. Kuue lõigu pindamisel kasutatakse klaaskiudpindamist. See võrdlemisi uus tehnoloogia aitab säilitada pragunenud teekatteid.

Kruusateid remonditakse pea 10 miljoni krooni eest. Korda saab neli teelõiku, mille pikkus on kokku 20 kilomeetrit: Nõo-Kambja maantee 8-kilomeetrine lõik ning ligi viis kilomeetrit Reola-Unipiha, 4,7 kilomeetrit Kõnnu-Ahunapalu ja kaks kilomeetrit Haaslava-Aadami-Unipiha teed.

Lisaks pindamisele ja kruusateede remontimisele ehitatakse sel aastal ümber Kolkja ja Alatskivi vahel olev Lahe sild. Sinna tehakse raudbetoonsilla asemele torusild.

Kui palju raha uue silla ehitamiseks kulub, pole enne riigihanke tulemuste selgimist teada. «Pakkumised on praegusel ajal väga erinevad,» märkis Janar Taal. Kuid töö suurust arvestades ütles ta, et vähem kui miljonist kroonist selle silla puhul rääkida ei saa.

Jätkub ka jalakäijatele teede rajamine, liiklusohtlike kohtade ümberehituse programmi toel muutub senisest turvalisemaks neli teelõiku. Kõige suurem töö tuleb Külitses, kus laia maantee pärast on inimestel selle ületamine väga ohtlik. Külitses tehakse jalakäijatele jalgtee ja ohutussaarega teeületuskoht. Üles seatakse ka valgustus ning remonditakse kilomeetrine asfaltkattega teelõik.

Jalgtee tuleb ka Rõngu. Valgustust tuleb juurde Tartus Lõunakeskuse ümbruses ja Tartu Valga-poolsel väljasõidul. Lähiaastatel ehitatakse jalg- ja jalgrattatee Vara asulasse, selleks tehakse tänavu projekt.

Uued projektid


Järgnevateks aastateks valmib tänavu Lääniste silla remondi projekt ja projekt Kärevere vana silla jalgteesillaks ümberehitamiseks.

Projekt tehakse ka Elva-Puhja 14-kilomeetrise kruusateelõigule katte ehitamiseks ja Tartu-Lohkva 3-kilomeetrise lõigu taastusremondiks.

Valmib Tartu põhjapoolse ümbersõidu eelprojekt ja teemaplaneering ning jätkatakse eelprojekti ja teemaplaneeringu koostamist Tallinna-Tartu maantee Mäo-Tiksoja lõigule.

Lisaks hakatakse koostama Kärevere-Kärkna maantee 6,5-kilomeetrise lõigu ja Meoma-Alatskivi 15-kilomeetrise lõigu taastusremondi projekti ning Tartu-Rõhu teelõigu teemaplaneeringut ja eelprojekti.

Riigi teetööd
• Tartumaal pinnatakse tänavu 63 kilomeetrit teid, milleks kulub ligi 13 miljonit krooni.
• Pea 10 miljoni krooni eest remonditakse 20 kilomeetrit kruusateid.
• Jalakäijate elu läheb ohutumaks mitmes kohas. Külitsesse tehakse ohutussaarega teeületuskoht ja jalgtee ning seatakse üles valgustus. Jalgtee ehitatakse ka Rõngu asulasse. Tartus täiendatakse valgustust Lõunakeskuse lähistel ja Tartu Valga-poolsel väljasõidul.
Allikas: Lõuna regionaalne maanteeamet

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles