Tartlaste õhuvärav Rootsi avanes mürinal

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kümmekond minutit enne kella kaheksat esmaspäeva õhtul puutusid Estonian Airi 33-kohalise Saab 340 rattad mootorite valju undamise saatel Ülenurme lennuvälja maandumisrada. Õhutee Tartu ja Stockholmi vahel sai avatud.


Lärmaka tiivulise seest välja roninud inimesed astusid trapile naerul nägudega. Neid olid vastu võtma saabunud Tartu linnajuhid ning Estonian Airi juhtkond. Reisijad juhatati enne kitsastesse lennujaama koridoridesse suunamist peolaua juurest läbi ning pisteti pihku kotike Tartu linna ja Estonian Airi meenetega.



Samal ajal tunglesid aga lennujaama metalliotsija väravate taga juba need, kes soovisid kell 20.05 Rootsi pealinna poole lendama asuda. Lennujaama direktori Rein Marki sõnul oli Rootsi lennata soovijaid 15.



Üle poole kohtadest olgu täis


Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas sõnas Tartu Postimehele firma eesmärke selgitades, et loomulikult on lennukompanii reiside alustamise eel teinud ka eeluuringuid ja küsitlenud potentsiaalseid reisijaid. Sellest hoolimata peab ta ettevõtmist siiski hüppeks tundmatusse, kuna lennureiside turg seni Tartus sisuliselt puudus. «Tegelikult meil ei ole teavet, kui palju võiks lennureisijaid olla.»



Senisest uurimistööst rääkides möönis Aljas, et prognoos on üks asi, eesmärk aga mõnevõrra teine. «Prognoos on saavutada 50-protsendiline täituvus ning esimese nädala lennud ka selle prognoosi ületavad,» kinnitas Aljas.



«Teine asi on eesmärk, mis oleks 70-protsendiline täituvus, millest alates oleks lennufirmal võimalik hakata raha teenima.»



Garantii, et lennuliin ellu jääb, oleks täituvus 50 ja 70 protsendi vahel. Sisseelamisperiood kestab 3-6 kuud ning selle aja jooksul selgub, kuidas edasi läheb. Et Stockholmi-Kuressaare liin juba mõnda aega hästi toimib, annab Aljase sõnul häid lootusi ka Tartule.



Küsimusele, kas Estonian Air on Tartust veelgi lennuliine plaaninud, vastas Aljaste, et paraku ei saa Tartu-suurusel linnal väga palju sihtjaamu olla. «Tartu-Helsingi liin võib siiski osutuda atraktiivseks,» ei välistanud rahvuslku lennufirma juht siiski ka liinide lisandumist.



Helsingi liin eeldaks aga senisest tihedamat koostööd Finnairiga, sest Aljase sõnul ei ole soomlastele mõtet lihtsalt kliente ette vedada.



Mugavalt Euroopasse ja tagasi


Esialgne lennugraafik pakub reise neli korda nädalas - esmaspäeviti, neljapäeviti, reedeti ja pühapäeviti. «Esmaspäev ja reede on  käiku pandud sellise perspektiiviga, et inimesed, kes tulevad Euroopast Tartusse, saavad teistelt lendudelt siia mugavalt,» selgitas lennuplaani tutvustades kommertsala asepresident Rauno Parras.



«Hilisõhtune reis Tartust Stockholmi pakub väga mugavat lennuühendust eelkõige ärireisijale,» jätkas Parras ning lisas, et neljapäevane ja pühapäevane reis Stockholmist on mõeldud neile, kes tahavad Euroopast koju saada.



Mis puudutab tulevikku, siis loomulikult oleks lennufirma huvi lennata Tartust ja Tartusse veelgi enam kui neljal korral nädalas, leidis Parras. Kas see unistus ka teoks saab, selle üle otsustavad juba Tartu ja Lõuna-Eesti reisihuvilised.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles