Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Autolavka ei sõida, bussid ei sõida, aga lagunev tee vastab nõuetele

7
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Meeksi vallavanem Aleksandr Suvorov jalutab murelikult Meerapalu soo vahele jääval teelõigul. Nagu näha, on seal auke rohkem kui teed. | FOTO: Margus Ansu

Laupäeva õhtul edastas Tartu maa­­konnaliine teenindav AS Go Bus maanteeametile teate: riigimaantee number 22 294 teelõik  Laaksaare–Meerapalu on bussidele läbimatu ja seetõttu ei ole võimalik sellel maanteel teenindada avalikke bussiliine number 829, 806 ja 828. Päevas väljub Meerapalust kaks bussi Tartu poole ning kaks bussi sõidab Tartust Meerapallu.

«Jah, see tee on lihtsalt jube,» ei hakanud olukorda ilustama ka Meeksi vallavanem Aleksandr Suvorov. «Mullegi on helistatud ja küsitud, kas tuua auto remondiarve nüüd valda. Aga see on riigitee ja vallal pole suurt midagi ette võtta.»

Bussid mülkas

Seitse aastat tagasi kattis maanteeamet 15-kilomeetrise Mehikoorma ja Laaksaare vahelise kruusatee niinimetatud vaese mehe asfaldi ehk pindamismeetodil tehtava kõvakattega. Laaksaare teeristist Meerapalu ja Pedaspää (Arusoo) küla poole jäi aga seitse kilomeetrit teed kruusakattega ning seal on kevadisel teedelagunemise ajal auk augus kinni.

Lisaks voolab Meerapalu soo vahel kulgeval pooleteisekilomeetrisel lõigul vesi pidevalt üle tee, muutes selle parajaks mülkaks. «Eelmisel nädalavahetusel sai teemeister õnneks kõige suuremad rööpad ära freesida,» märkis Suvorov. Ta lisas, et tegemist on ikkagi hädasilumisega ning üsna varsti on tee endises seisukorras.

Go Busi Tartu regiooni teenindusdirektor Ervin Nõmme ütles, et selle teelõigu läbimisega ollakse juba pikemat aega kimpus ning mõistagi on pöördutud ka maanteeameti poole.

«Bussid peavad seda lõiku tihtipeale läbima kinnijäämise piiril ning võivad seetõttu isegi üle veerand tunni hilineda,» nentis Nõmme. Ta lisas, et seni ei ole veel ükski buss päris kinni jäänud, küll on tulnud mitmel korral tagurdada, et mülkast välja saada. Selle olukorra tõttu võetigi vastu otsus, et bussijuhtidel pole soovitatav Laaksaare teeristist edasi sõita.

Kohalik elanik Heiki Toots teadis lisada, et bussijuhtidele lisaks on auklikul teel keeldunud sõitmast ka kauplusauto juhid. Mis juhtub aga siis, kui 75 elanikuga külla tuleb sõit ette võtta kiirabil või pääste­­autodel, ei tahtnud Toots isegi mitte mõelda.

Igal juhul pole sõiduautojuhtidel mõistlik teel üle kümnekilomeetrilist tunnikiirust arendada, vähegi kiirem sõit lõppeb suure tõenäosusega katkise auto ja kopsaka remondikuluga.

Tee vastab tasemetele

Lisaks sellele, et kelts sulab, on tee augustamisse oma panuse andnud talikalastajate hordid, kes on eriti pärast Lämmijärve püügiks sulgemist võtnud suuna Meerapalu poole. Läinud nädalavahetusel loendasid kohalikud vähemalt poolsada autot päevas.

Vallavanem Aleksandr Su­­vorov kalastajaid siiski süüdistama ei kipuks, probleemi põhjused peituvad ikkagi tees endas.

Heiki Toots on pöördunud teemurega mitmele poole, ka majandusministeeriumisse, kuid erilist lootust sealt saadud vastus talle ei anna. Teelõigu remontimise plaani riik praegu ei pea. Ka Aleksandr Suvorovi teada see riigi teehoiukavas sees ei ole.

Heiki Tootsi sõnul nörritab kohalikke kõige enam aga see, et paar kilomeetrit eemal on riigimetsa majandamise keskuse (RMK) tellimusel rajatud esmaklassilised metsasihid.

«Seal on nii, et vaata ja imesta, rajatud on mahasõidud, tee on poolteist meetrit kõrge, sinna on veetud tuhat kantmeetrit kruusa,» ütles Toots. «Ehk siiasamma kõrvale metsa sisse saab teid ehitada, aga inimeste jaoks ei saa,» lisas ta mõrult.

Maanteeameti Lõuna re­­gioo­­ni hooldusosakonna Tartu­­maa peaspetsialist Vello Kivineem jäi teelõigu probleeme kommenteerides napisõnaliseks.

«Sõitsin seda teed täna (eile – toim) kella kümne ja poole üheteistkümne vahel ka ise. Tee on kehv, aga vastab teede seisundi tasemetele, mis riik on kehtestanud,» teatas Kivineem.

Meerapalu tee on raskesti läbitav. Teehöövliga püütakse seda siiski siluda. Foto: Margus Ansu

Tagasi üles