Raadi vanarehvide hulk kahanes 1635 tonni võrra

Kertu Kula
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rehvid Raadil.
Rehvid Raadil. Foto: Margus Ansu / Postimees

Eelmisel aastal samal ajal vedeles Raadil veel 14 000 tonni rehve. Praeguseks on üks osa neist kadunud, kuna AS Ragn-Sells lõpetas eelmisel nädalal 1635 tonni vanarehvide käitlemise, millega on asendustäitmise esimene etapp lõppenud. Edasine tööde jätkumine sõltub käimasolevate kohtuvaidluste tulemustest.

Raadile kogunenud vanarehvide käitlemist alustati möödunud aasta detsembris. Tegu oli osaühingu Rubronic platsil olevate vanarehvidega, mille käitlemiseks oli ettenähtud aeg möödas ja mille kohta tegi Keskkonnainspektsioon 2016. aasta suvel ettekirjutuse.

Asendustäitmise esimese etapi läbiviimiseks eraldas riik Keskkonnainvesteeringute keskuse kaudu 300 000 eurot.

«Selle raha nõuab riik oma kohustusi mittetäitnud ettevõtetelt tagasi, aga kuna küsimus on märkimisväärsetes summades, on ettevõtted (AS Kuusakoski, MTÜ Rehviringlus) kasutanud seadusest tulenevat õigust ja meie otsused edasi kaevanud,» ütles Keskkonnainspektsiooni peadirektor Peeter Volkov. Ta lisas, et vaidlustatud on nii ettekirjutus vanarehvide likvideerimise kohta, asendustäitmise rakendamise hoiatus kui ka täitekulude väljanõudmine.

Volkov märkis, et Keskkonnainspektsiooni edasised sammud, sealhulgas asendustäitmise jätkamine, sõltuvad kohtulahenditest. «Sisuliselt käib vaidlus tootjavastutuse ulatuse üle. Lahenduse või soovitud tulemuse saamine võtab aega, kuid peame need vaidlused läbi vaidlema,» lisas Volkov. 

Rubronicu juhatuse liige Timo Lauri on varem Tartu Postimehele öelnud, et peab asendustäitmist ülekohtuseks, ning on nentinud, et vanarehvide käitlemine on jäänud madalate taaskasutustasude taha – see võimaldas rehve vedada ja koguda, kuid mitte ümber töödelda.

Volkovi sõnul on asendustäitmise esimene etapp näidanud, et mõistliku hinnaga on võimalik Eestis vanarehve käidelda. Seda näitab ka naaberriikide praktika.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles