Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Riik andis oma elektriautod linnale

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Tartu linna sotsiaal- ja tervishoiuosakond on elektriautod jaganud laiali piirkonnakeskustele. Pildil Tähtvere-Veeriku keskuse autod Vaksali tänava ääres. | FOTO: Margus Ansu

Pea viis aastat Tartu  linna käsutuses olnud, kuid siiani riigile kuulunud elektriautod Mitsubishi i-MiEV läksid 1. jaanuarist tasuta üle Tartu linnale. Elektri-  autod said päriselt endale ka teised omavalitsused.

Sotsiaalministeeriumi meedianõuniku Askar Lepiku sõnul käis autode üleandmine seniste kasutajate sooviavalduste alusel. «Otsustasime anda autod neile, kes on autosid igapäevaselt sotsiaaltöö tegemiseks juba kolm-neli aastat kasutanud, kasutavad siiani ja soovivad edaspidi kasutada,» ütles ta.

Ministeeriumi tingimus oli, et autosid kasutatakse sihtotstarbeliselt sotsiaaltöö tegemiseks ja teiste omavalitsustele seadusega pandud ülesannete täitmiseks. Mõned omavalitsused avaldasid Askar Lepiku sõnul soovi autosid juurdegi saada.

«Loobuti neljast autost ja kuna neid olnuks väga keeruline võrdsetel alustel omavalitsuste vahel jagada, otsustati need autod jätta ministeeriumi haldusala kasutusse,» lausus Lepik, kelle sõnul ei ole riigil praegu plaanis uusi elektriautosid soetada.

Tartu sotsiaal- ja tervishoiuosakonna juhataja asetäitja Tiina Kruuse ütles, et 2011. aasta sügisel ja 2012. aasta alguses saabunud 35 auto kasutusleping kehtis eelmise aasta lõpuni. Kõige suurem kasutaja on sel perioodil olnud Kalda päevakeskus, kelle käsutuses on 17 autot.

Töötajad on rahul

«Nad on olnud väga rahul. Päevakeskus pakub koduhooldusteenust, mis tähendab, et klientidele kantakse koju toiduaineid ja aetakse nende asju. Autoga liikumine on teinud selle töö palju kergemaks ja efektiivsemaks,» lausus Kruuse.

Teine suurem kasutaja on olnud linna sotsiaalosakond, kelle käsutuses on olnud ja jääb ka edaspidi kümme autot.

Kruuse ei osanud hinnata, kuivõrd on autod senise kasutamisega tehniliselt amortiseerunud, kuid kinnitas, et töötajad on sõidukitega rahul.

«Kui me hakkasime neid autosid enda omandisse küsima, siis pidasime läbirääkimisi ka nende asutustega, kes on teinud autode tehnohoolet. Et kas meil võivad tekkida kohe suured kulutused? Aga teenindusfirmad julgustasid, et asi ei ole nii hull ja autode töökindlus on üsna hea,» lausus Kruuse.

Viis kliinikumile

Eilsel linnavalitsuse istungil otsustati kolmekümne viiest autost viis võõrandada TÜ kliinikumile ja kaks Tartu vaimse tervise hooldekeskusele, kes kasutasid neid ka siiani.

Kliinikumi koduõenduse osakonna juhataja Kadi Tarasova ütles, et nende käsutuses olnud autod on teeninud neid üldjuhul hästi. «Külmade ilmadega on olnud probleeme. Aga üldiselt on nad meid hästi teeninud. Me teenindame enamasti linna ja linna piires on väikest autot kasutada väga mõnus,» lausus ta.

«Aga kui on külmemad ilmad, siis natukene ikka streigivad ega lähe käima. Probleem on just käivitamisega. Oleneb autost. Vahepeal tuleb ka teeninduses käia,» lausus Tarasova.

Ta kinnitas samuti, et autoakude töövõimsus ei ole aastatega eriti vähenenud.
------------------

Riigilt tasuta saadud Mitsubishi elektriautod

• Kalda päevakeskus 17

• Linna sotsiaal- ja tervishoiuosakond 10

• TÜ kliinikum 5

• Tartu vaimse tervise hooldekeskus 2

Tagasi üles