Kauaoodatud bussiliin üle Ihaste silla alustab jaanuaris

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõidplaani koos peatusenimedega teeb linn avalikuks kohe uue aasta alguses.
Sõidplaani koos peatusenimedega teeb linn avalikuks kohe uue aasta alguses. Foto: TM graafika

Kohe pärast koolivaheaega ehk tuleva aasta jaanuari alguses avatakse Tartus uus bussiliin, mis Ihaste silla kaudu ühendab Ropka tööstuspiirkonna ja Annelinna. Liin hakkab kandma numbrit 28.

«Vastu on võetud otsus, et bussiliin alustab pärast koolivaheaega,» kinnitas Tartu abilinnapea Valvo Semilarski eile. «11. jaanuarist on plaanis avada üle uue silla uus bussiliin. Pingeliselt on otsitud võimalust.»

Bussiliinist üle Ihaste silla on olnud juttu juba ligi aasta, silla valmimisest saadik.

Sõiduplaani koos peatusenimedega teeb linn avalikuks kohe uue aasta alguses.

Liiniplaan näeb ette, et buss alustab sõitu Ringteelt leivakombinaadi juurest, Tähe, Sepa ja Turu tänava kaudu kõrvale põigates jõuab Lammi teeni, sealt Kalda teele ja Sõpruse puiesteele, kus oleks tagasipööre. Küsimus on Semilarski sõnul veel, kas tagasipööre on Jaama-Sõpruse ristis või Saluudi poe juures.

Jälle tunnibuss

Sepa tänava haaki on tema sõnul vaja selleks, et inimesed saaksid Sepa turule tööle ja ostlema. Seal piirkonnas on ka vangla, on tööstushooneid kahel pool Tähe tänavat. «Ja  seal lähedal on ka Aardla tänav, viissada meetrit jalutada,» lisas Semilarski.

Linna praeguse kava järgi sõidab uuel liinil tunnibuss. Semilarski selgitas, et võimalik on kasutada ühte bussi. Ringi pikkus on 20,6 kilomeetrit ja selle läbisõitmiseks kulub pisut alla tunni. Esimene buss väljub natuke pärast seitset Ringteelt ja tagasi Ringteele jõuab pisut enne kaheksat, et inimesed jõuaksid kaheksaks tööle. Viimane buss on kavandatud väljuma pärast kümmet.

«Oleme kaalunud ka, et jõuda Lõunakeskuse juurde välja, aga kui nüüd ühe bussiga sõidaks sinnani, tuleks 45 minutit juurde. Teisisõnu, buss sõidaks üle kahe tunni,» rääkis Semilarski. «Me ei näe, et see oleks atraktiivne. Teeme vähem, aga korralikumalt.»

Kavas on sõitma panna keskmise suurusega ehk 12-meetrine buss, kuid võibolla päeval ja õhtul piisab ka lühemast, üheksameetrisest bussist, arvas Semilarski.

Peatusenimed puudu

«On ettearvamatu, milline võiks olla selle liini menu. Ennustuste järgi võiks buss olla tipptunnil täis, muudel aegadel hõredam,» lisas ta. «Ega tagataskus seda raha ei ole, aga liini käivitame ja vaatame, kuidas see toimima hakkab. Ei ole võimalik järeldusi teha ühe kuu põhjal, tuleb ikka kvartali pealt vaadata. Harjumused tekivad paari kuu jooksul.»

Liini number sai selgeks eile. Kolm bussipeatust vajavad aga veel nime. Üks peatus on Lammi teel idaringtee otsa juures, teine on idaringteel Lammi tee lähedal ja kolmas idaringteel Ihaste tee viadukti juures. «On pakutud Viadukti ja Tammiku, aga me veel vaatame. Nime taha asi ilmselt ei jää,» ütles Semilarski.

Praegu ühendab Annelinna ja Ropka piirkonda liin number 17, seal sõidab samuti tunnibuss. Seejuures ei ole väljumisi äripäeviti pärast kella üheksat ja uuesti on buss liinil pärast kella 13.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles