Autod peavad tegema ruumi kohvikutele

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu linnakunstnik Tiit Kaunissaare
Tartu linnakunstnik Tiit Kaunissaare Foto: Sille Annuk

Tartu vanalinna populaarsemad tänavad kipuvad kohvikutele kitsaks jääma, mistõttu linnavalitsus plaanib piirata liiklust ja täpsustab õuekohvikualade määramise põhimõtteid.

«Kohvikutele on välialasid jagatud suhteliselt spontaanselt ja tuleb rõhutada, et tasuta,» ütles Tartu linnakunstnik Tiit Kaunissaare. «Tallinn võtab tasu. Tartus on see tasuta ja kõik tahaksid võimalikult rohkem saada. Tekkis ebavõrdne kohtlemine, mõni ei saanud üldse või sai vähem kui teised.»

Peale selle soovib tänavakohvikut Londoni hotelli all töötav Polpo. Kõik see ajendas koostama eelnõu, mis sel nädalal oli kooskõlastusringil ja mis paneb paika, kuidas liiklus ja kohvikud vanalinna ära mahutada.
Eelnõu ja sellega kaasnev skeem puudutab Küütri ja Rüütli tänavat.

Eelnõu järgi lubatakse kohvikute hooajalisi laiendusi Küütri tänava Ülikooli-Rüütli lõigul mõlemal tänavaküljel. Seetõttu suletakse seal liiklus, välja arvatud kella üheteistkümneni päeval, millest piisab prügi- ja kaubaveo tarvis.

Muul ajal oleks läbisõit lubatud vaid päästeautodele või näiteks linnavalitsuse loaga.

Kaunissaare kommenteeris, et loodetavasti piisab liiklusmärkidest, kuid Rüütli tänava kogemus kallutab arvama muud – liikluskeelu ajal on ta näinud seal isegi viit autot ühekorraga.

Niisiis võiks kaaluda tänavatõkiseid, mis vajaduse järgi tänavapinnast tõusevad ja sinna tagasi laskuvad.
Küütri tänaval Polpo ees jääks tänavakohviku alla kolm tasulise parkimise kohta.

Eelnõust nähtub veel, et Rüütli tänaval Küütri – Raekoja platsi lõigul on teinud kohvikupidajad ettepanekuid võrdsustada hooajaliste laienduste tarvis eraldatud pindade mõõte.

Nüüd pakub linnavalitsus välja, et tänavakohvikud ulatuksid kuni kolme meetri kaugusele maja fassaadist, siis jääks tänava keskele päevavarjudega katmata umbes kolm meetrit, mis tagab erisõidukite läbipääsu.

Eelnõu ei tegele Möku ega Kivi baari teemaga, kus peale muude probleemide on näiteks linnakodanik Kalle Kulboki arvates lihtsalt kitsas.

Kaunissaare nõustub enda sõnul seisukohaga, et paiguti on Rüütli tänav inventarist üle koormatud, sest on statsionaarsed pingid ja taimetünnid, lisaks kohvikumööbel.

Õuekohvikute alalt tänavapinkide ajutisse äraviimisesse suhtus Kaunissaare kõhklevalt, sest see on kallis töö ja tänavasse kinnitatud pinkide liigutamine pole niisama lihtne. «Öeldakse ju, et kaks kolimist võrdub ühe tulekahjuga,» ütles Kaunissaare.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles