Lennufirmad alustasid võidujooksu Tartule

Tartu lennujaam Ülenurmel.

FOTO: Priit Mürk.

Tartu lennunduses on puhkenud ootamatult võidujooks: Air Baltic alustab lende Tartu-Riia-Tartu liinil 3. juulist ja Estonian Air esitas taotluse alustada lende Tartu ja Stockholmi vahet hiljemalt septembrist.


Viimane on märksa varem kui esialgu alguseks planeeritud oktoober, mil peaks saama valmis reisijateterminali ümberehitus. Tallinna lennujaama regionaalsete lennujaamade direktori Andres Taimla sõnul võetakse Tartu lennujaama praegune kontoripool ümberehitustööde ajaks kasutusele ajutise terminalina.



Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen ei soovinud eile täpsemaid lendude kellaaegu avalikustada, öeldes vaid niipalju, et need hakkavad toimuma esmaspäeviti, neljapäeviti, reedeti ja pühapäeviti. Ka Air Baltic soovib lennata neljal päeval nädalas.



Tallinna lennujaamale esitatud taotluse kohaselt soovib Estonian Air alustada lende Tartust septembrist, ent Eskelineni sõnul on juttu olnud ka augusti lõpust. Taimla lausus, et Tallinna Lennujaam annab Estonian Airi taotlusele positiivse vastuse.



Ajutine terminal


Air Baltic soovib alustada aga veel varem ehk lennata Tartusse juba 3. juulil. «Algul kavatsesime teha kõigepealt terminali remondi ja seejärel kontoripoole, aga nüüd teeme kontoripoolest ajutise terminali seniks, kuni kõik tööd tehtud,» lausus Taimla. «Ma arvan, et me saame oma asjadega valmis, me peame saama.»



Tema sõnul peab ajutises terminalis olema kõik vajalik alates check-in’ist ja lõpetades lennueelse julgestusega. «Teeme kõik endast oleneva, et lennuk saaks 3. juulil maanduda,» lausus ta. Tõenäoliselt püstitatakse ajutise terminali juurde ka telk, mis on mõeldud väljalennu ootamiseks eelneva kontrolli läbinud reisijatele.



Air Baltic reklaamib nüüd oma kodulehel juba ametlikult uut Tartu-Riia-Tartu lennuliini. Eskelinen märkis, et Estonian Airi lendude alguse täpne kuupäev on veel lahtine. «Me oleme huvitatud aastaringsetest lendudest,» lausus ta.



Tõsine võidujooks


Estonian Air tahab Eskelineni sõnul ka teada, milliseid tingimusi Tartu lennujaam pakub alates uduse ilmaga maandumise korral ja lõpetades jäätõrjesüsteemidega. Täppismaandumisseade ILS pidi esialgsete kavade kohaselt saama paika hiljemalt oktoobriks.



Eskelinen tunnistas, et võidujooksu Tartu liinidele põhjustab konkurents lennufirmade vahel. «Iga reisija pärast käib äge konkurents,» lausus ta.



Estonian Air plaanib hakata lendama 33-kohalise lennukiga Saab 340, Air Baltic aga 46-kohalise lennukiga Fokker 50.

Tagasi üles