Olja Fomina: üks auto, viis parkimiskohta – tegevusetus soosib jätkuvat autostumist (2)

, Tartu linnavalitsuse liikuvusspetsialist
Copy
Olja Fomina
Olja Fomina Foto: Erakogu

Emajõe vabaujula uue parkla ehitamise plaan Tähtvere spordiparki Supilinna tiigi kõrvale tõstis taas üles arutelu parkimispoliitika üle. See on hea näide kompromisside leidmisest – linn peab tagama parkimisvõimalused, et teenustele ligi pääseks, kuid kui palju parkimiskohti on tasakaalukas? Peame arvestama auto- ja kergliiklusega, kogukonna ja keskkonnaga, aga mõtlema ka otsuste pikaaegsele mõjule linnaruumis.

Tartu linnavalitsus on tellinud parkimisuuringu, mis toob esile linna ees ootavad raskuskohad ja mille alusel hakatakse koostama parkimisstrateegiat ning vaadatakse üle laiem liikuvuse planeerimine. Uuringu põhjal on parkimiskohti Tartus praegu piisavalt ja keskmine parkimiseks varutud pind sõiduki kohta on 62 m², mis annab ühe auto jaoks koguni viis kohta.

Autostumise jätkudes lõppeb ruum aga kiirelt nii sõiduteel kui ka parklates. Ees ootavate probleemide vältimiseks on vaja parkimisstrateegiat, mis keskendub parema linnaruumi loomisele.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles