Nüüd juba endise Tartu abilinnapea Valvo Semilarski suhtes alustatud kriminaaluurimise üks küsimustering puudutab bussihanget, aga nagu toimetusele praeguseks mitmest allikast kinnitatud, vähemalt esialgu mitte ühtegi pakkumuse teinud bussiveoettevõtet. Küsimus ei ole ka gaasitanklas.
Huvi on pakkunud hoopis see, kuidas Tartu linnavalitsus muutis ettevõtte Balti Bussi Grupp vaidlustuse peale normaalbusside puhul nõutavat väikseimat sõitjakohtade arvu. Algul pidi buss mahutama 80 inimest, kuid Tšehhi tootja SORi busse tarniv Balti Bussi Grupp leidis riigihangete vaidlustuskomisjonile (vako) esitatud avalduses, et see kahjustab nende õigusi ja nõudis parandust, et minimaalne mahutavus oleks sätestatud 75 inimest.
Linnavalitsus selle paranduse ka tegi, et pääseda vaidlusest. Uurimisasutusele on pidanud hanke kohta selgitusi jagama ka linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, kes ajalehele intervjuud andes palus vabandust, et ta ei saa kõigile küsimustele vabalt vastata, aga möönis, et selle paranduse kohta küsiti.