Teie lehes on olnud mõned kirjad, kus kritiseeritakse meie kaubandust. Tõsi, kaubanduskultuurile peaks senisest hoopis enam rõhku panema, sest märgata on mugavust, loidust ja justkui minnalaskmist. Klientuur ju olemas, toitu peab ikka ostma, ja ega arvestatavaid konkurentegi ole. Kõik ketipoed enam-vähem ühesuguse kaubavalikuga. Paraku ka vigadega.
Lugeja kiri: käpuli riiulivahes kaupa otsimas
Mind häirib hirmsasti see, kui pean lausa käpuli vastu põrandat paigutatud riiulitelt kauba hinda või ka kaupa ennast otsima. Seal on kõrvuti erinevad maitseained, erinevad purgitoidud ja muu – ei ole nii, et haaran purgi kapsaid, kuigi tahtsin hernesuppi. Või võtan pipra asemel kaneeli.
Tähtis on teada ka hinda. Kes kehvemini näeb, peab ninaotsa vaat et vastu põrandat suskama, aga ega ka terve nägemisega inimene ülevalt maad ligi paigutatud silti lugeda näe.
Põhjus on ilmselgelt ruumipuudus, sest ega naljalt tühje riiuleid näe. Sellegipoolest ei saa endast lugupidav ostja (ehk ka kaupmees?) sellise olukorraga leppida, mingi lahendus tuleb leida.
Näiteks panna sellele kõige alumisele riiulile ühesugune kaup, kirjutades hinna suurelt riiuli otsa. Siis ei ole tõesti vaja muud, kui vaid korra kummardada.
Nuputage, Tartu kaupmehed! Kindlasti on olemas ka teisi võimalusi, sest ei usu, et üks pood on algusest peale nii kehvasti disainitud, ehitage need ruumid kas või suuremaks.