Miks tahab linn Hipodroomi tänavat pinnata, mitte uuesti asfaltida?

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mais-juunis hakatakse Tartu linna tellimusel pindama Ihastes asuvat Hipodroomi tänavat. Teetöid tehakse alates Metshaldja tänavast linna piirini. Parandatakse teekatet, korrastatakse ja remonditakse teepeenrad, tänav pinnatakse graniitkillustikuga ja tehakse teekatte märgistustööd. Töö hind on 34 688 eurot ja seda teeb Elva Kommunaal Grupp. Kuid miks on plaanis pindamine, mitte tee uuesti asfaltimine?

Vastab Tartu teede- ja liikluskorraldusteenistuse juhataja Urmas Mets:

Sellel on väga lihtne põhjendus: linna rahalised võimalused.

Pindamine on odavam ja kui meenutada eelmist aastat ja täiesti ära lagunenud Ihaste teed linnast Ihasteni, saime selle tee pindamisega – hea on võibolla liialdus – aga peaaegu heasse seisukorda.

Pindamismeetod Eesti teedeehituses on laialt levinud kui kõige odavam viis katete seisukorda säilitada.

Ma isiklikult möönan, et pindamine kätkeb riske. Toome Tabivere tee näite, kui töövõtjal mingisugustel põhjustel ei õnnestu päris hästi ja kivid hakkavad lahti tulema, siis on pahandust majas hästi palju. Riske on, aga see on kõige odavam säilitusviis, mida me kasutame eeskätt kõige väiksema liiklusega tänavatel.

Kas pindamisi on Tartus plaanis kusagil veel?

Plaanis on Aardla tänava Ringtee-Riia lõik, Nurme tänav Puiestee-Kruusamäe vahel, Tuglase tänava Kreutzwaldi-Herne lõik ja kõige pikem lõik on Ravila tänav Viljandi maanteest linna piirini. Seal on veel plaanis kahekordne pindamine, sest liikluskoormus on suur.

Kui veel raha jääb, pindame ka Põhja puiestee, aga enne ootame viimased hanketulemused ära.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles