Turismiinfo ­kioskid alustasid konarlikult

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Esialgu on turistil elektroonilistest infokioskitest, mille paigaldamiseks sai Tartu linn Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt paarsada tuhat krooni, vajalikku teavet leida üpris keeru­line.


Näiteks vajas infokioskitest Tartu kaardi leidmine nii ajakirjanikult kui ka kogenud reisimehelt, üliõpilaselt Edgar Prassilt pikka pusimist. Lisaks hangus masin kaardini jõudmiseks vajaliku klikkimiste jada käigus mitu korda ja hüppas tagasi avalehele.


«Oleksin turist, oleksin ammu kannatuse kaotanud,» sõnas Prass.



Parim oleks erilahendus


Neljast värskelt Tartu eri paikadesse paigaldatud kioskist pääseb ligi veebilehtede visit­tartu.com ja visitestonia.com sisule, muud teha ei saa.



Prass sõnas, et elektroonilist kioskit kasutav külaline ei taha ilmselt visittartu.com lehelt pikki tutvustavaid tekste lugeda, vaid vajab kiiresti esmast infot kaardi, transpordi ja ööbimisvõimaluste kohta.



«Olen mujal maailmas selliseid kioskeid näinud, teistest paremad on just väga lihtsa süsteemiga, kus välja toodud kuni kümme kõige vajalikumat menüüjaotust,» ütles ta.



Seega oleks paarsada tuhat krooni maksnud kioskitest kõige rohkem kasu siis, kui töötataks välja eraldi tarkvara.



SA Tartu Turism juhataja Kaja Allilender sõnas, et selle suve jooksul nad uut süsteemi looma ei hakka. «Keegi ei keela meil seda edaspidi teha,» sõnas ta ja lisas, et oodatakse ära suviste turistide tagasiside.



Lihtsad parandused


Rohkem abi oleks kioskitest ka siis, kui pääseks ligi suuremale valikule netilehtedele, näiteks ühissõidukite graafikutele. Samuti pole kioskites praegu programmi, mis avaks visit­tartu.com lehel pdf-vormingus olevaid linnaga tutvumiseks soovitatud marsruute. 



Allilender sõnas, et lihtsamad parandused, mis kioskite väärtust turistide jaoks suurendaks, näiteks hõlpsalt leitava kaardi ja pdf-vormingus failide avamiseks vajaliku programmi lisamine, tulevad kindlasti.



«Võtsin juba IT-inimestega ühendust, pdf-failide osas on see ainult installeerimise küsimus,» ütles ta. Samuti on tema sõnul praegu kaalumisel lubada kioskitest siseneda mõnele lisa-aadressile.



«Aga sellised lahendused on alati väga limiteeritud, muidu läheb asi kontrolli alt välja,» sõnas Allilender. Ta tõi näiteks Tartu raekojas turismipunktis asunud arvuti, kus  noored hakkasid hoopis Rate’i portaalis surfamas käima.



Infokioskid


• Elektroonilist infot saab Lõunakeskusest, bussijaamast, Tartu lennujaamast ja raekoja aknalt (ööpäev läbi).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles