Kui pikalt enne lumekoristust peavad ajutised märgid väljas olema?

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Reede hilisõhtul heidutas paari Kastani tänava elanikku politsei telefonikõne. Neilt nõuti, et nad viiksid oma auto kohe maja eest tänavalt ära, muidu see teisaldatakse, sest segab lumekoristust. Väidetavasti olid autoomanikud saabunud koju keset päeva, mil peatumist keelavaid märke tänava ääres veel polnud. Kas linn on kehtestanud mingi reegli, kui pikalt enne lumekoristust peavad ajutised märgid väljas olema?


Madis Tammeorg

Tartu haljastus- ja puhastusteenistuse juhataja:

Tavaliselt oleme pannud märgid samal päeval, umbes pool päeva enne koristust. Ööseks ei julge me neid jätta, võivad kaduma minna. Kastani tänavas said märgid välja lõunast, aga üldiselt peab arvestama, et vajadus lund koristada võib tulla teinekord üsna äkki.
Püüame lähtuda mõistliku aja mõistest. Pool päeva peaks olema küllaltki piisav etteteatamisaeg. Lisaks sellele hoiatame autojuhte politsei liiklusliini kaudu.

Märkide juurde kuulub vist tavaliselt ka lisatahvel infoga, millal koristus algab?


Üldiselt jah, aga mitte alati, sest korraga on töös palju tänavaid ja tuleb kasutusse võtta erinevad märgikomplektid.

Kas koristus käib harilikult öösiti?


Koristatakse ka päeval, aga tihedama liiklusega tänavail ikka öösel. Lumerootoriga tehti küll nädalavahetusel tööd ööpäev läbi.

Kas on tulnud ka autosid tänavate äärest teisaldada?


Siiani pole vajadust olnud. Koostöö politseiga on olnud väga hea, autoomanikud on kätte saadud. Teisaldamine pole loomulikult meie eesmärk. See on omaette kulu ja tüli.

Loodetavasti inimesed mõistavad, et ühine linnaruum tuleb võimalikult kiiresti ja väikese kulu ja tüliga korda saada. Väga hea, kui teeme selleks koostööd. Ennekõike on lumekoristus nendesamade autojuhtide huvides, kes tänaval pargivad.

Tahan siiski autojuhte taas üles kutsuda mõistma, et tänav pole parkla. Kui vähegi võimalik, tuleks auto parkida hoovi. Kastani tänavas näiteks tuligi üks inimene välja ja ütles: ah, ma saan auto hoovi lasta. Aga miks pidi see auto siis üldse tänava ääres seisma?

Asi pole ainult tänavakoristuse ja liikluse segamises, vaid ka selles, et kitsaks muutunud tänava ääres seisev auto võidakse ära mõlkida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles