Tartu ei luba laeva rannas vuntsida

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pegasus eile Emajõe linnaujula rannas. Laeva alla on laotatud koormakatted, osa laevapõhja on juba puhastatud ja värvitud.
Pegasus eile Emajõe linnaujula rannas. Laeva alla on laotatud koormakatted, osa laevapõhja on juba puhastatud ja värvitud. Foto: Margus Ansu

Tartu linnavalitsus keelas kaldale tõmmatud reisilaeva Pegasus mis tahes remondi ja hoolduse Emajõe linnaujula rannas, viidates, et see võiks kahjustada ranna seisundit.

Tartu abilinnapea Raimond Tamm saatis laeva omanikule ehk aktsiaseltsile Tartu Sadam läinud reedel kirja, kus nõudis Pegasuse äravedamist linnaujula rannast hiljemalt selle nädala lõpuks.

Samas kirjas keelab linnavalitsus rannas remondi- ja hooldustööd, tuues põhjuseks, et see on avalik supelrand, kus kehtivad valitsuse määruse «Nõuded suplusveele ja supelrannale» nõuded. Määruse kohaselt ei tohi supelrannas olla tõrvaseid jääke, klaasi-, plasti-, kummi- ega muid jäätmeid.

Tartu Sadam vinnas 27 meetrit pika Pegasuse supelrannas kaldale septembri lõpul, et teha sellele dokiülevaatus, otsida ja parandada keredefekte, et laev oleks võimeline ka järgmisel hooajal lõbusõite tegema.

Kuna Tartus sellise suure laeva kaldale tõmbamiseks enam slippi ei ole ja kraanaga tõstmine olnuks väga kallis, valis Tartu Sadam laeva kaldale tõmbamiseks pontoonidel rullimise meetodi ja kohaks kõnealuse ranna.

Paraku jäi linnavõimudelt luba küsimata, ametnikke teavitati laevast, kui see oli juba kaldal.

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak kommenteeris, et tema kolleegid konsulteerisid tervisekaitseametnikega ja selgus, et laeva ei tohi mingil juhul supelrannas ega mänguväljakul hooldada, ka siis mitte, kui laeva alla on liiva kaitseks asetatud katted. Seepärast, et liivapritsiga puhastades lendab mingi osa sodi ikkagi laiali.

Kel vähegi huvi, võib veenduda, et laevapõhja on juba puhastatud ja suur osa sellest värskelt värvitud. Rannaliiv laeva all on kaetud koormakattega.

«Kui neid töid ei tee, lõpebki laevandamine Tartus ära,» nentis Tartu Sadama juht Peeter Kukk eile. Ta ütles, et praeguses olukorras ei jää muud üle kui kirjutada linnale vastuskiri ja paluda ajapikendust. Seda enam, et laeva kaldale tõmbamiseks pontoonid laenutanud firmal läheb pontoone Tallinnas vaja, Tartu Sadam oli arvestanud, et Pegasus lastakse vette tagasi umbes kuu pärast.

Kukk ütles, et praeguses olukorras on ta valmis ka trahvi maksma ja vajaduse korral rikutud rannaliiva asendama.

«Ongi ühed emotsioonid ja teised emotsioonid,» möönis Rein Haak. «Üks asi on meie viimane suur laev.»

Abilinnapea Raimond Tamm ütles, et Pegasus kahtlemata on oluline, sest on aastaid pakkunud huvireise. Isegi kui viimastel aastatel on väiksematel alustel huvireise pakutud, on Pegasus ainus arvestatav suurem laev Tartus.

Tamm lisas aga, et laeva hoolduse tõttu ei tohi rand saada kahjustatud ja küllap leiaks remontimiseks ka mõne muu sobiva koha.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles