Päevatoimetaja:
Eili Arula
+372 739 0339
Saada vihje

Tartu Ülikooli õpetajakoolitus otsib selgemat rada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Martin Hallik
Martin Hallik Foto: SCANPIX

Haridusteaduste ja teaduspõhise õpetajakoolituse edendamiseks ligi neli aastat tagasi loodud Tartu Ülikooli Pedagogicum korraldatakse ümber ning liigub õppeosakonnast sotsiaal- ja haridusteaduskonna alla.

Tartu Ülikool lõi Pedagogicumi 2009. aasta alguses iseseisva asutusena, millel oli kaheksa töötajat, muist neist Peda­gogicumi kõrval ka teadustööl. Käesoleva aasta alguses muutis Pedagogicumi nõukogu asutuse konsortsiumiks, mille juhtpartneriks valisid konsortsiumi liikmed ülikooli õppeosakonna.

Tartu Ülikooli õppeprorektor Martin Hallik meenutas, et konsortsium sünnitati taotlusel, et kõik õpetajakoolituse korraldusega seotud üksused tunneksid omavahel tugevamat sidet. Alates läinud talvest on jaotatud ülesandeid ümber, suurendades sotsiaal- ja haridusteaduskonna rolli.

«Ma arvan, et on loomulik, kui akadeemilisi üksusi ühendavas konsortsiumis on juhtpartner siiski üks akadeemilistest üksustest,» kommenteeris Hallik eesseisvat muudatust. «Õppeosakond jääb Peda­gogicumi tegevust küll toetama, aga on siiski administratiivüksus.»

Näiteks jääb õppeosakonda Euroopa Sotsiaalfondi programmi Eduko koordineerija ametikoht kuni programmi lõppemiseni 2014. aastal.

Eesmärk alaline tunnustus

Martin Halliku kinnitusel peaks sotsiaal- ja haridusteaduskond võtma õppeosakonnalt juhtpartneri rolli üle sügise jooksul.

«Praegu on kõige tähtsam ülesanne korrastada õpetajakoolituse õppekavad ja kogu õppetegevus nii, et järgmisel üleminekuhindamisel oleks võimalik saada õppekavade tähtajalise tunnustuse asemele alaline tunnustus,» selgitas Hallik. «Osalt on õppekavu juba muudetud, aga mitmes olulises muudatuses tuleb saavutada kokkulepe sügise jooksul.»

Eelmisel aastal andis Eesti Kõrghariduse Kvaliteediagentuur TÜ õpetajakoolituse õppekavale tähtajalise akrediteeringu, järgmine hindamine tuleb 2014. aastal. Halliku sõnul peab aga eeltöö olema tehtud, st õppekavad muudetud juba 2013. aasta kevadeks.

«Üldpedagoogika õppemoodul, mis puudutab kogu õpetajakoolitust, on järgmine asi, milles tuleb jõuda kokkuleppele. Ma usun, et see kokkulepe võiks sündida juba oktoobrikuus,» kõneles Hallik.

Konkreetsemalt ei soovinud Hallik vaidluskohtadest rääkida. Ta arvas, et sobiv aeg selleks küpseb paari nädala jooksul.

«Ootan tulemusi enda lauale 12. oktoobriks,» avaldas Hallik.

Üldpedagoogika õppemooduli kava esitab Pedagogicumi kümneliikmeline töörühm, kuhu kuuluvad nii Pedagogicumi juhi senine kohusetäitja Margus Pedaste kui ka sotsiaal- ja haridusteaduskonna dekaan Jaanus Harro. Pedaste juhtis Pedagogicumi 30. septembrini. 1. oktoobrist on ta sotsiaal- ja haridusteaduskonna tehnoloogiahariduse professor.

Jaanus Harro sõnul jagatakse Pedagogicumi juhi töö tulevikus kolme inimese vahel. Nende nimesid ei soovinud dekaan avaldada enne, kui omavaheline rollijaotus klaar. Harro avaldas veendumust, et Peda­gogicum jääb oluliseks koostöö koordineerijaks.

«Pedagogicumile pandi alguses suhteliselt globaalsed ülesanded, mille täitmiseks ei jätku ka ühest teaduskonnast mitte,» sedastas Harro. «Hästi on see, et hoo sai sisse üldine kommunikatsioon selle üle, milline peaks õpetajaharidus olema. Teiseks see, et Tartu Ülikool hakkas õpetajahariduse eest rääkima ühe häälega.»

Suhe Tallinnaga

Kuidas hakkavad lähiaastail kujunema ja täpsustuma Tartu Ülikooli ja Tallinna Ülikooli rollid õpetajakoolituses, on Martin Halliku sõnul veel ähmane. Tartu Ülikooli tugevaks küljeks õpetajakoolituses nimetas õppeprorektor erialaainete didaktikat.

«Tartu Ülikoolis jääb õpetajakoolitus püsima, selles pole kahtlust,» ütles Hallik. «Tallinna Ülikooliga on minu arvates meil sõbralik läbisaamine. Praegu oleme võrdsed partnerid, praegu kummalgi mingit juhtrolli pole.»

Tagasi üles