Uus kaheksapaat ootab debüüti

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TÜ ASK treener Heigo Tiidemaa (keskel) ning sõudjad Uku Varblane (vasakul) ja Karl-August Ruusalepp näitasid uut kaheksapaati, mille värvilahendus sobitub hästi Tartu Ülikooli sümbolvärvidega.
TÜ ASK treener Heigo Tiidemaa (keskel) ning sõudjad Uku Varblane (vasakul) ja Karl-August Ruusalepp näitasid uut kaheksapaati, mille värvilahendus sobitub hästi Tartu Ülikooli sümbolvärvidega. Foto: Sille Annuk

Eelmisel nädalal jõudis Tartu Ülikooli akadeemilise spordiklubi sõudeellingule laevastiku uus lipulaev ehk värskelt Itaalia Filippi paaditehases valminud kaheksapaat.

Võistlusristsed saab valge iludus kahe nädala pärast, kui Emajõel peetakse kaheksapaatide sügisregatt.

Päris ristsed on aga plaanis pärast võistlusdebüüti. Suurte reisilaevade ristimistavade kombel pudelit vastu paati katki ei lööda, selleks on paat liiga õrn, kuid ehk valatakse see siiski šampusega üle, arvas TÜ ASK sõudetreener Heigo Tiidemaa.

Nime paadil veel ei ole, selle leidmiseks kavatsetakse korraldada võistlus.

Nagu lisamees paadis

Uue kaheksapaadi soetamine on suur samm inventaripargi arengus, sest seni kasutusel olnud puidust kaheksapaat pärines aastast 1978, oli ligemale 90 kilo ülekaalus ega püsinud seetõttu enam konkurentsivõimelisena.

«See on nii suur erinevus, nagu oleks üks lisamees paadis,» selgitas Tiidemaa ja lisas, et ajas kajastub kaaluvahe ligi kümne sekundiga.

Kuid ellingule ei jää seisma ka teenekas 35-aastane puidust kaheksapaat, mis leiab rakendust trennides. Algajatel sõudjatel on puitpaadil lihtsam stabiilsust leida, sest süsinikust ja kevlarist uus paat on väga tundlik ja reageerib igale liigutusele.

Filippi paaditehas ja Saksa firma Empacher on sõudemaailma absoluutsed tipud, nende paatidega sõidetakse ka näiteks olümpiafinaalides. Tartlased otsustasid itaallaste kasuks, sest hind jäi sakslaste omale alla. Kõik kasutatavad materjalid ja tehnoloogiad on tehastel samad.

Paati saab transportimiseks lahutada kaheks sektsiooniks ning eeldatavasti püsib see kasutuskõlblikuna pool sajandit, millest kõrgel tasemel saab konkureerida 20–30 aastat.

Võimalus paati kaheks osaks teha on hea selleks, et sõudjad saaksid väljaspool Tartut peetavatele võistlustele ikka oma paadiga minna.

Järgmine soov – neljapaat

Üks tähtsaimaid võistlusi sõudjatel on universiaad Venemaal Kaasanis 2013. aasta juulis, TÜ ASK sõudjad plaanivad minna sinna kaheksapaadiga medalikohta püüdma.

Ka loodavad ülikoolilinna tüdrukud kindlasti kaitsta Eesti meistri tiitlit noorteklassis. Tartlased aga saavad kaheksapaati esimest korda näha Emajõel 13. oktoobril Tartu sügisregatil. Nädal varem võtavad mõõtu väiksemad paadid.

Järgmisena olekski ülikooli  spordiklubi sõudjatel vaja neljapaati, sest juba enne kaheksapaati olid nende ellingul uued ühe- ja kahepaadid.

«Siis oleks komplekt koos ja võistlustulemused enam paatide taha ei jää,» rääkis Tiidemaa, kuid lisas, et neljapaadi lootust ilmselt enne järgmist aastat ei ole, sest kaheksapaat oli suur väljaminek.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles