Miks pole raudteeülesõidul rongi lahkumisaega näitavat tablood?

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Miks ei ole Tartus Näituse tänaval suurel raudteeülesõidul ajatablood, mis näitaks, mitu minutit-sekundit tuleb autojuhil tõkkepuu taga oodata? Mõnikord tundub seal seistes, et õigem oleks ots ümber pöörata ja ringiga sõita.

Vastab ASi Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase:

Ei saa nõustuda, et Näituse tänava ülesõit on tihti ja samas ka pikalt suletud. Pärast piirijaama töö kolimist Koidula jaama on manööverdamine Tartu jaama territooriumil jäänud väheseks. Samuti ei tee Eesti Raudtee manöövertöid tipptundidel.

Eesti Raudteele ei ole kaua aega autojuhtidelt ja Tartu linnavalitsuselt laekunud kaebusi, mis viitaksid raudtee ületusest tulenevatele probleemidele.

Seoses regulaarse raudteeliiklusega, kus rongid sõidavad läbi Tartu jaama, suletakse ülesõit ainult rongi läbimise ajaks.

Liiklejad peavad ülesõitu kasutades alati arvestama võimalusega, et mõnikord tuleb seal mõned minutid oodata.

Neid mõnda minutit olekski hea selliselt ajatabloolt vaadata!

Eesti Raudteele teadaolevalt ei ole Euroopas ega ilmselt ka terves maailmas välja töötatud tehnoloogiat maanteeliiklejatele teabe jagamiseks teie kirjeldatud viisil. Ju ei kasutata selliseid ajatabloosid põhjusega: pole mõtet välja ehitada väga kulukat süsteemi selleks, et teatada mõnekümne sekundi või mõne minuti pikkusest ooteajast.

Liiklusohutuse seisukohalt tekitaks selliste tabloode kasutamine ka ohtliku olukorra: juhid hakkavad ära kasutama saabuva rongi kohta kuvatavat infot, et suletud ülesõidukohast enne rongi saabumist üle lipsata.

Tõkkepuu taga oodates tundub küll ooteaeg üsna pikk ning e-Eestis oleks ikka täitsa tore, kui esimesena maailmas seaksime oma suurtele ülesõidukohtadele ajatablood.

Liinil, kus rongid sõidavad maksimaalkiirusel, on ülesõit suletud keskmiselt 30 sekundit. Linnas, jaamade lähistel, kus rongide liikumiskiirus on piiratud kuni 20 kilomeetrini tunnis, on ülesõidud suletud kaks minutit.

Juhul, kui ülesõidukoha lähedal tehakse raudtee remondi- või hooldustöid, on ülesõidul liiklust reguleeriv signalist. Sellest johtuvalt puudub vajadus täiendavate teavitussüsteemide väljatöötamiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles